یادواره 532 شهید در چند شهر گیلان

یادواره سرداران ، فرماندهان و 532 شهید ، در شهرستان های آستانه اشرفیه ،فومن ، تالش و لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در یادواره سرداران، فرماندهان و 426 شهید شهرستان آستانه اشرفیه که در گلزار شهدای این شهرستان برگزارشد گفت : اگر شهدا نبودند چیزی از اسلام باقی نمی ماند، درک مقام شهید بسیار سخت است اما این شهدا دل های آحاد مردم را به خود جذب کردند. حجت الاسلام غلامحسن تسخیری با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: مجلس شهدا، مجلس زندگان و حیات بخش است ، شهدا زنده اند و به ما عزت می دهند و مردم ما در همه سال های پس از جنگ نشان دادند پیرو راه سرخ شهیدان هستند.
وی با بیان اینکه شهدای انقلاب برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند گفت: انقلاب نشات گرفته از اسلام ناب محمدی است و دشمن از این اسلام استکبار ستیز و مبارز با کفر و طاغوت می ترسد.
یاواره 104 شهید دهستانهای گشت و گوراب پس فومن هم در مسجد جامع دهستان گوراب پس برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان که سخنران این مراسم نیز بود گفت : امروز به همت خون شهدا ما پیروزمندانه به قدرت بزرگ منطقه و جهان تبدیل شده ایم و ملت بزرگ ایران با پیروی از ولایت فقیه و الگوگیری از آرمانهای شهدا اجازه نمی دهد هیچ قدرتی به کشور ما تجاوز کند.
امام جمعه حویق هم در مراسم سومین روز خاکسپاری شهید تازه تفحص شده شهید سیدولی اله جعفری که در مسجد بابالومحله حویق برگزار شد گفت : شهیدان با نثار خون خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و اکنون وظیفه همگان است که با برگزاری یادواره ها و مراسمات با شکوه راه آنان را به نسل جوان انتقال دهند.
حجت الاسلام والمسلمین غضنفری افزود : امروز مردم پس از 29 سال پیکر شهیدان تازه تفحص شده را باشکوه تشییع می کنند و این نشان میدهد که ملت ایران اسلامی هرگز از انقلاب و ارزش ها دلسرد نشده اند .
مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم احسان میرسیار در مسجد جامع لاهیجان برگزار شد. مسوول سازمان بسیج مساجد کشور در این مراسم گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه است که ما امروز وظیفه داریم آرمانهای شهدا را به نسل جوان جامعه منتقل کنیم .
سردار بهشتی افزود : فرهنگ شهادت و یادواره شهدا پلی بین نسل جوان امروز و نسل گذشته است که باید با توجه به توطئه های دشمنان در جامعه نهادینه شود.

کد خبر: 909958

وب گردی

وب گردی