برخورد کامیونت  با چند دستگاه خودرو در سعادت آباد/رانندگان خودروهای سنگین ترمز دستی را چک کنند

سخنگوی سازمان آتش نشانی از برخورد یک دستگاه کامیونت با چند خودروی سواری خبر داد و گفت: صبح امروز یک دستگاه کامیونت در سعادت آباد بالاتر از میدان بهرود خیابان سی و سوم با چندین خودرو و یک اصله درخت برخورد کرد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت : صبح امروز یک دستگاه کامیونت در سعادت آباد بالاتر از میدان بهرود خیابان سی و سوم با چندین خودرو و یک اصله درخت برخورد کرد.

به گفته وی ، این حادثه در ساعت 05:48 صبح امروز به سامانه 125 آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله ایستگاه شماره 58 به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت : با توجه به نزدیک بودن ایستگاه شماره 58 به محل حادثه، در مدت زمان 2 دقیقه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده و مشاهده می کندن یک دستگاه کامیونت یخچال دار که متعلق به یکی از کارخانه های صنعتی بوده است، در شرایطی که پارک شده و متوقف بود به دلایل نامشخصی به یک باره رها شده و پس از برخورد با 3 دستگاه خودرو شامل یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پژو 206 و یک دستگاه سمند وارد خسابان روبرویی و حاشیه پیاده رو شده و پس از برخورد با یک اصله درخت و دیوار منزل دو طبقه کنار آن متوقف مب شود.

وی افزود: رها شدن به یک باره این کامیونت مشخص نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد اما احتمالا دلیل آن نقص در سیستم ترمزها به ویژه ترمز دستی بوده است.

ملکی بیان کرد : خوشبختانه داخل خودرو ها به دلیل اینکه پارک شده بودند کسی حضور نداشت همچنین در خودروی کامیونت نیز راننده حضور نداشت که به یک باره به حرکت درآمده بود.مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

وی اضافه کرد : خسارت هایی به تمامی خودروها مخصوصا خودروی کامیونت از قسمت اتاق وارد شد همچنین دیوار منزل 2 طبقه و درخت نیز دچار خسارت شده بودند.آتش نشانان محل حادثه را ایمن سازی کردند و با حصور یک دستگاه جرثقیل مشغول آن هستند که با اختیاز خودرو را از شرایط ناایمن خارج کرده و به محل امنی انتقال دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت : از تمامی رانندگان خصوصا رانندگان خودروهای سنگین تقاضا دارم خودروهای خود را در محل ایمن متوقف کنند حتما از سلامت خودروهای خود به ویژه در قسمت ترمز دستی که عامل بازدارنده و نگه دارنده خودرو در زمان توقف است اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان تاکید کرد : بسیار مناسب است اگر رانندگان در زمانی که تصور می کنند وضعیت به گونه ای باشه که خودرو حرکت کند ، یک مانع در مقابل لاستیک جلوی خودرو که اصطلاحا به آن دنده 5 می گویند قرار دهند که از حرکت احتمالی خودرو نیز جلوگیری شود.

701

کد خبر: 910053

وب گردی

وب گردی