تاثیر آگاهی مردم از باید‌های و نباید‌های قانونی بر  کاهش پرونده‌های قضایی

رئیس کل دادگستری استان گیلان اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی را یکی از راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: آگاهی مردم از باید‌های و نباید‌های قانونی می‌تواند موجب کاهش تعداد پرونده‌های قضایی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گیلان، سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع عملیاتی کردن راهکار‌های کنترل و کاهش جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در نیرو‌های مسلح ضمن عرض تسلیت شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه الزهرا (س) عنوان کرد: خدا را شاکریم که به برکت خون شهدا و تلاش و ایثارگری ملت بزرگ ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری، به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران و امام راحل پایبنده مانده و در دنیا نیز سربلند هستیم.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با قدردانی از تلاش همه نیرو‌های نظامی و انتظامی، امنیت مرز‌ها و قدرت کشور در منطقه و جهان را مرهون پاسداری و از خودگذشتگی این نیرو‌ها دانست و بیان داشت: مردم نیز باید با حضور نیرو‌های مسلح در کنار خود احساس امنیت و آرامش کنند.

سیاوش پور گفت: قوه قضائیه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی تلاش کرده است تا در قالب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و اتخاذ و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در راستای کاهش تعداد پرونده‌ها گام بردارد.

رئیس کل دادگستری استان گیاان اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی را یکی از راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست وگفت: آگاهی مردم از باید‌های و نباید‌های قانونی می‌تواند موجب کاهش تعداد پروند‌های قضایی شود.

وی همچنین افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان استان و حضور کارشناسان حقوقی در بین مردم و در مساجد این آگاهی‌های حقوقی را ارتقا دهیم.

وی تقویت ایمان در دل مردم و تکیه آن‌ها بر باور‌های دینی را بهترین راه پیشگیری از آسیب‌ها دانست و گفت: در حوزه فرهنگی و تربیتی باید نسبت به مقاوم سازی مردم خصوصا جوانان اقدامات بیشتری صورت گیرد تا افکار جامعه در مقابل هجمه‌های فضای مجازی ایمن سازی شود.

سیاوش پور استفاده از ابزار‌های نظارتی و کنترل الکترونیکی را از دیگر راهکار‌های علمی پیشگیری از وقوع جرم در دنیا عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه با خلا‌هایی مواجه هستیم که لازم است مسئولان امر با در نظر گرفتن هزینه بسیار اندک این ابزار‌ها در مقابل هزینه‌های گزاف اجتماعی وقوع جرائم نسبت به این امر اهتمام بیشتری ورزند.
700

کد خبر: 910054

وب گردی

وب گردی