مهمترین حوادثی که در سال 96 رقم خورد/ اتفاقاتی که مردم را آزرده خاطر کرد

سالی که گذشت برای مردم ایران پر بود از حوادث کوچک وبزرگی که خاطر هموطنان ایرانی را آزرده کرد حوادث هایی که عمد و غیر عمدسرنوشت عده ای را تحت تاثیر قرار داد و جای خالی جانباختگانش را در آستانه سال نو با تلخی به بازماندگان این وقایع نشان داد . با مروری اجمالی به گذشته این حوادث یادی می کنیم از کسانی که در پایان سال با ما نیستند تا علاوه بر اظهار همدردی با خانواده های این عزیزان بگوییم قلب های ایران و ایرانی برای فرزندانش می تپد.

اکرم جدیدی- ایسکانیوز: سالی که گذشت پر بود از حوادث تلخ و شیرین که شاید بتوان تلخ ترینش را زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب و بی خانمان شدن عده زیادی از هموطنانمان نامید.

مرگ بنیتا

29 تیر سال 1396

در این روز خودروی پژو از درب منزل توسط دو سارق انجام می شود که در آن دختری هشت ماه به نام بنیتا بود سارقان پس از اینکه متوجه می شوند داخل خودرو نوزادی وجود دارد آن را کنار جاده رها می کنند و سرانجام 4 مرداد کودک در گرمای تابستان از تشنگی و گرما زدگی در شهرستان پاکدشت فوت می کند مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر بنتیا پنجم مرداد در آستان مقدس امام‌زادگان ابراهیم و اسماعیل(ع) در بخش کهریزک انجام شد سارقان دستگیر و متهم ردیف اول بنابر کیفرخواست صادرشده در ملأعام (مشیریه) قصاص می‌شود.

دادگاه در نهایت متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به‌اتهام قتل عمد به قصاص، به‌خاطر آدم‌ربایی، رها کردن طفل و مباشرت در سرقت مجموعاً به 51 سال حبس، 111 ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کرد.

قتل آتنا

28 خرداد 1396

آتنا اصلانی دختر هفت‌سالهٔ ایرانی اهل پارس‌آباد بود که توسط اسماعیل رنگرز به قتل رسید.قاتل پس از اذیت و آزار جنسی آتنا را خفه کرده و در داخل ساکی مخفی کرده بود تا سر فرصت آن را سربه نیست کند آتنا در ۲۱ تیر ۱۳۹۶، با حضور جمعیتی انبوه در پارس‌آباد مغان به خاک سپرده شد.قاتل قبلا سابقه آزار جنسی را داشت و با حکم دادستان در صبحگاه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ به جرم قتل و آزاد و اذیت آتنا اصلانی در ملأ عام اعدام شد.

قتل ستایش قریشی

ستایش قریشی دخترک شش‌سالهٔ افغان‌تبار ورامینی بود که از سوی پسر ۱۷سالهٔ همسایه( امیر حسین) ربوده شد و به قتل رسید و پیکرش با اسید سوزانده شدقتل این دختربچه به دست یک شهروند ایرانی بازتابی گسترده در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران ایرانی و افغانستانی داشت قاتل ستایش قریشی که در زمان وقوع جرم شانزده سال و هشت ماه داشت به اعدام و قصاص محکوم شد. پس از اینکه قاتل به ۱۸ سالگی رسید دادگاه اجرای احکام تصمیم به اجرای حکم گرفت سرانجام در بامداد پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ (۴ ژانویه ۲۰۱۸) اعدام شد.

حمله مسلحانه به مجلس و حرم امام / 17 شهید و 46 زخمی

17خرداد1396

در دو حمله جداگانه به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) در روز چهارشنبه، 17 نفر به شهادت رسیدند و 46 تن دیگر زخمی شدند. 5 مهاجم این حملات نیز کشته شدند. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

زلزله

۲۱ آبان ۱۳۹۶

زمین‌لرزه ایران - عراق به بزرگی ۷٫۳ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غرب شهر حلبچه عراق ایران رخ داد.تعداد کشته‌ها در ایران به ۵۷۴ نفر رسید و همچنین ۹٬۳۸۸ نفر نیز زخمی شدند و حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند تا اول آذر ماه سال ۱۳۹۶ حدود ۷۰۰ پس‌لرزه استان کرمانشاه را لرزاند.کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه ؛ و عمق این زمین‌لرزه ۱۱ کیلومتری زمین گزارش شد.

زلزله

۲۹ آذر ۱۳۹6

زمین‌لرزهٔ احتمالی تهران یا وقوع زلزله قطعی در تهران به پیش‌بینی‌های منابع دانشگاهی و منابع رسمی دولتی و خبرگزاری‌ها مبنی بر احتمال وقوع یک زمین‌لرزه برجسته در تهران اشاره شد.

پس از زمین‌لرزه سال ۱۳۹۶ تهران که در مرز استان البرز و تهران و نزدیک ملارد رخ داد ، تا ۳ دی ماه ۲۰ پس‌لرزه ثبت شد، و تا یک هفته بعد ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۷ صبح به وقت تهران لرزه‌ای ۱٫۶ ریشتری در ملارد ثبت شد، بعد از ظهر همان روز ساعت ۱۴:۱ لرزه‌ای ۱٫۶ ریشتری در دماوند نیز ثبت شدو همان شب ۵۵ دقیقه گذشته از نیمه شب ۶ دی زلزله‌ای ۴٫۲ ریشتری در ملارد رخ داد این زلزله آغازی برای بازنگری دقیقتر به سازهای کلان شهر تهران و ارزیابی و ارتقای سطح آمادگی نهادها و سازمانهای مربوط شد.

زلزله

30 آذر 1396

زمین لرزه ای با شدت ۵٫۲ در مقیاس ریشتر در ساعت ۲۰ و ۳۴ دقیقه به وقت محلی شهرستان کوهبنان در شمال استان کرمان را لرزاند.

انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶​

طی انفجاری که در معدن زغال سنگ یورت رخ داد ۴۳ معدنچی جان باختند ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶، رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد براساس جمع‌بندی گزارش کمیته حقیقت‌یاب، مقصر حادثه کارفرما بوده است.

واژگونی اتوبوس مسافربری در محور سوادکوه

15 آبان 1396

شامگاه 15آبان ماه سال جاری، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به مقصد گرگان در محور سوادکوه در حال تردد بود در منطقه دوگل سوادکوه در دره‌ای به عمق 15 متر داخل رودخانه واژگون شد که 13نفر کشته و 16 مجروح برجای گذاشت.

واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

1 شهریور 1396

در واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی 9دانش‌آموز کشته و 34 نفر نیز مصدوم شدند.

سقوط اتوبوس مسافربری پل جاجرود با 11کشته

21شهریور 1396

براثر سقوط اتوبوس مسافربری در پل جاجرود در 21 شهریورماه امسال 11تن از هم‌وطنان کشته و 27 نفر نیز به‌شدت مصدوم شدند.

در این حادثه یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری با 39 مسافر در مسیر حرکت به سمت یکی از شهرهای شمالی، به دلایل نامعلومی از مسیر اصلی منحرف و به دره سقوط کرد.

آتش‌سوزی نفت‌کش سانچی

16 در 1396

کشتی فله‌بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفت‌کش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفت‌کش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

سقوط هواپیمای پرواز تهران یاسوج

29 بهمن 1396

هواپیمای ای تی ای از فرودگاه مهرآباد تیک‌ آف کرد و حدود ۵۰ دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد. تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند. این هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بود.

درگیری دراویش گنابادی با نیروی انتظامی

30 بهمن 1396

درگیری شدید میان نیروهای پلیس و امنیتی با دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران که محل زندگی نورعلی تابنده، قطب دراویش بود رخ داد. پیش‌تر نیز در بهمن امسال دوبار میان نیروی انتظامی و دراویش در این خیابان درگیری روی داده بود. اما اعتراضات روز دوشنبه سی‌ام بهمن در پی بازداشت نعمت‌الله ریاحی، یکی از دراویش گنابادی توسط پلیس امنیت تهران آغاز شد.

درگیری میان دراویش گنابادی و نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان پاسداران تهران دست‌کم ۵ کشته برجای گذاشت و۳ تن از کشته شدگان از ماموران پلیس و دو تن دیگر از نیروهایی بسیج بودند که به شهادت رسیدند.

چندی بعد دادگاه محمد رضا ثلاث راننده اتوبوسی که 3 تن از نیروهای انتظامی را زیر گرفته بود بود برگزار و وی به اعدام محکوم شد .

سقوط هواپیمای ترکیه ای در اطراف شهرکرد

20 اسفند 1396

هواپیمای ترکیه ای در حین عبور از فضای کشور حوالی شهر کرد سقوط کرد این پرواز از شارجه به سمت استانبول درحرکت بودو 11 سرنشین آن در دم جان باختند.

705

کد خبر: 910092

وب گردی

وب گردی