صادرات ال پی جی ایران کاهش یافت

آمارهای منابع کشتیرانی نشان می دهد میزان صادرات ال پی جی ایران پس از رسیدن به رقم بی سابقه ۵۲۰ هزار تن در ماه ژانویه، در ماه جاری میلادی به رقمی بین ۳۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری پلاتس، آمارهای منابع کشتیرانی نشان می دهد میزان صادرات ال پی جی ایران پس از رسیدن به رقم بی سابقه 520 هزار تن در ماه ژانویه، در ماه جاری میلادی به رقمی بین 358 هزار و 500 تا 402 هزار و 500 تن کاهش یافته است.

محموله های بارگیری شده در ماه فوریه عازم کشورهای چین، تایوان، آفریقا و احتمالا هند هستند.

بر خلاف ماه های قبل، این بار هیچ محموله ای عازم اندونزی نیست، زیرا ایران و اندونزی هنوز مذاکره بر سر تمدید قرارداد بلندمدت خود را به اتمام نرسانده اند.

به گفته منابع کشتیرانی، شرکت نفتیران اینترترید به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران روز 17 فوریه یک محموله 44 هزار تنی از شرکت بازرگانی گاز ایران برای ارسال به سریلانکا بارگیری کرده است.

به گفته این منابع، شرکت نفتیران همچنین قرار است یک محموله 33 هزار تنی پروپان و 11 هزار تن بوتان را به مقصد میلیائوی تایوان بارگیری نماید.

شرکت نفتیران در ماه ژانویه نیز یک محموله 44 هزار تنی به مقصد تایوان ارسال کرده که بین روزهای 7 و 13 فوریه به میلیائو می رسد.

شرکت تایلندی سیام گاز هم در روز 5 فوریه یک محموله شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان از بندر عسلویه بارگیری کرده است. این محموله حدود 25 فوریه به بندر شانتو می رسد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 910102

وب گردی

وب گردی