برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضاییه/رقابت ۲۴۹ نفر در مسابقات کشوری

نشست خبری پنجمین دوره مسابقات سراسری قران کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضاییه صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین معصومی معاون فرهنگ دینی و سازمان معاونت فرهنگی قوه قضاییه و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه ٢٤٩ نفر از کارکنان و خانواده قوه قضاییه به مسابقات کشوری قرآنی راه یافته اند، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی و مصون سازی دستگاه قضایی با سلامت و اتقان امور میسر خواهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمسعود معصومی اظهار داشت: مصون سازی دستگاه قضایی از آسیب‌ها و مشکلات موجود در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که معاونت فرهنگی در این راستا فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده و یکی از این فعالیت ها، فعالیت قرآنی است که در سه سال اخیر این طرح به صورت جامع ساماندهی شده است.


وی با اشاره به سه فعالیت آموزشی، ترویجی و تبلیغی و قرآنی در زیر مجموعه فعالیت‌های معاونت فرهنگی، بیان کرد: در عرصه فعالیت ترویجی و تبلیغی طرح قرآن در خانه با حضور ١٥ هزار مخاطب اجرا می‌شود. برگزاری جلسات و محافل انس با قران در استان‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی است.


معصومی در ادامه افزود: فعالیت قرآنی بصورت مستقیم، حضوری و هم بصورت مجازی و تلفنی در بیشتر رشته‌های قرآنی در سراسر کشور در حال اجراست و به رده سنی و جنسیت محدود نمی‌شود.


وی رشته حفظ موضوعی و مفاهیم را از جایگاه خاصی برخوردار دانست و گفت: امسال پنجمین دوره مسابقات قرآنی را پشت سر می‌گذاریم و شرکت کنندگان از مرحله شهرستانی به استانی انتخاب می‌شوند.


معصومی در ادامه اظهار کرد: بهار امسال مسابقات شهرستانی با حضور ٨ هزار شرکت کننده در سراسر کشور انجام شد. ٥٠ درصد این افراد در حفظ موضوعی قرآن شرکت کرده بودند؛ در تابستان نیز مرحله استانی با حضور ٩٠٠ برگزیده از سراسر کشور، برگزار و این افراد برای مسابقات منطقه‌ای در پنج منطقه انتخاب شده اند.


وی اضافه کرد: از میان این افراد، ٢٤٩ نفر برای مسابقات کشوری انتخاب شدند و این مسابقه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفتم و هشتم اسفند به میزبانی دادگستری کل استان تهران در هتل المپیک برگزار می‌شود.

700

کد خبر: 910137

وب گردی

وب گردی