وضعیت کیفی هوای پایتخت در هفته اول اسفند چگونه بود؟/نمودار

بررسی داده های کیفی هوای تهران طی هفته گذشته نشان دادهوای پایتخت تنها 2 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار داشت و باقی روزها سالم بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، پایتخت نشینان در هفته اول اسفند ماه هوای سالم تری نسبت به هفته پایانی بهمن ماه تجربه کردند،تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس جامعه در هفته پایانی بهمن ماه 5 روز بود این در حالی است که هوای پایتخت در 25 بهمن ماه در شرایط سالم و در 26 بهمن ماه در شرایط پاک قرار داشت.

بررسی های داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد در هفته ای که گذشت تنها 2 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار داشت و باقی روزها سالم بود.

نمودار زیر بیانگر وضعیت کیفی هوای تهران در هفته اول اسفند ماه است:

بارش باران طی هفته گذشته در راستای بهبود وضعیت کیفی هوای پایتخت بسیار موثر بود به گونه ای که شاخص کیفی هوا روزهای یکشنبه و پنجشنبه به ترتیب با میزان 114 و 102 از حد سلامت فراتر رفت و برای گروه های حساس جامعه ناسالم شد. این در حالی است که در باقی روزها کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار داشت به گونه ای که در شنبه هفته گذشته میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میزان 69 به کمترین میزان خود رسید.

مقایسه وضعیت کیفی هوای پایتخت در هفته اول اسفند با سال گذشته

بررسی وضعیت کیفی پایتخت در بازه زمانی 28 بهمن تا4 اسفند ماه در سال گذشته نشان می دهد هوای پایتخت در سال گذشته از وضعیت مطلوب تری برخوردار بوده است. پایتخت نشینان دربازه زمانی مذکور طی سال گذشته یک روز با هوای پاک، 3 روز با هوای سالم و 3 روز ناسالم برای گروه های حساس جامعه را تجربه کرده اند.با اینکه تعداد روزهای با هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه با سال گذشته برابر بوده است اما سال گذشته هوای پایتخت در 30 بهمن ماه با میزان 44 در وضعیت پاک قرار گرفت و باقی روزها در شرایط سالم قرار داشت درحالی که پایتخت در هفته اول اسفند ماه امسال هوای پاک نداشته است.

701

کد خبر: 910150

وب گردی

وب گردی