آمارهای  روحانی در اقتصاد غیر واقعی است/  طرح دوباره سوال از رییس جمهور+محور سوالات

نماینده مردم رشت در مجلس از طرح دوباره سوال از رییس جمهوری از سوی نمایندگان مردم خبر داد و گفت: این طرح با بیش از 85 امضا به ثبت رسیده که امیدواریم بزودی در صحن مجلس اعلام وصول شود.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز از طرح دوباره سوال از رییس جمهوری از سوی نمایندگان مردم خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد ضعیف دولت وقت در بخش های مختلف بخصوص در بخش اقتصادی کشور و توجه به لزوم تقویت این بخش ها طرح سوال از رییس جمهور از سوی نمایندگان خانه ملت مطرح شد.

وی افزود: طرح سوال از رییس جمهور در حالی از سوی نمایندگان مطرح شده که بیش از 85 امضا به ثبت رسیده است و امیدواریم بزودی طرح این سوال را در صحن مجلس اعلام وصول کنیم.

نماینده متقاضی طرح سوال از رئیس جمهور موضوع سوالات را در پنج محور عنوان کرد و گفت: محور سوالات در حوزه قاچاق کالا،بی پولی و ضعف اقتصادی کشور، تحریم ها و برجام،بیکاری و افزایش بی رویه نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف شفاف سازی مطرح شده و در تلاش هستیم تا این امر را به سرانجام برسانیم گفت: متاسفانه آقای رییس جمهور آمارهایی که تا کنون ارائه کرده است آمارهای غیر واقعی است ضمن آنکه نمایندگان هدف از امضای این طرح را عدم شفافیت سازی دولت در عملکرد خود در بخش های عنوان شده اعلام و خواستار رفع این ابهامات شده اند.

کوچکی نژاد در ادامه تاکید کرد: ما وظیفه داریم تا نسبت به مسئولیت خود کشور را در مسیر درست هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه محورهای این طرح سوال از رییس جمهوری با موضوع قبل متفاوت است اذعان کرد: طرح سوال قبلی صرفا در حوزه مالباختگان موسسات مالی و اعتباری بوده که با توجه به دستور رییس مجلس مقرر شده تا این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری شود اما این مورد در 5 محور دیگر ارائه شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اظهار داشت: با توجه به حساسیت هایی که در بخش های مختلف وجود دارد باید تاکید کنم که سوالات در این محور های ذکر شده بسیار کلیدی است و این امر در ادامه همان طرح سوال قبلی از رییس جمهور است ضمن آنکه حضور رییس جمهوری در صحن مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان میتواند فضای فعالیت های دولت را در کشور شفاف کند.

کوچکی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: ما در خصوص طرح سوال از رییس جمهور مُصر هستیم و از امضا کنندگان تعهد گرفته ایم تا امضای خود را پس نگیرند.

301

کد خبر: 910186

وب گردی

وب گردی