تحقق کامل برنامه تولید تکلیفی در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران از تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه تولید تکلیفی این شرکت در نیمه دوم سال ۹۶ خبر داد و گفت: در این مدت به طور میانگین روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت در این شرکت تولید شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران گفت: در این مدت همچنین ۳۴ هزار و ۷۳۳ مورد ضخامت‌سنجی انجام شده که تاثیری بسزا در پیشگیری از نشت خطوط لوله و نفت‌ریزی در حوزه‌های عملیاتی شرکت داشته است.

او با اشاره به اهمیت صیانت از محیط زیست با جلوگیری از نفت‌سوزی، عنوان کرد: از اول مهر ماه تا اواخر بهمن ماه امسال، بیش از ۸۴۰ هزار بشکه نفت با دستگاه‎های تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت (MOT) استحصال شده است.

صیدالی با بیان این‌که توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به آثار آن بر محیط زیست، موجب بروز بحران‌های زیست محیطی می‌شود، افزود: این شرکت خود را به حفظ محیط زیست پیرامونی خودمتعهد می‌داند و موفق شده است با به‌کارگیری دستگاه‌های فرآورش نفت خام، از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال‌های سوخت در محل چاه جلوگیری کند.

او ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تولید روزانه ۶۳۰ هزار بشکه نفت و بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز، افزون بر صیانت از منابع نفتی و رعایت اصول و ضوابط ایمنی، اقدام‌های مؤثری را نیز به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته است که استفاده از سه دستگاه تفکیک‎گر سیار نفت و یک دستگاه فرآورش سیار نفت از آن جمله است.
صیدالی گفت: این اقدامات به کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم‌های مقتضی در فرآیند توسعه می‌دان‌ها و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب میدان انجامیده است.

او دریافت تندیس بلورین در جشنواره نظام پیشنهادها و کسب عنوان پیشنهاد برتر ازسوی کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را از دیگر افتخارت این شرکت در نیمه دوم امسال عنوان کرد.

402

کد خبر: 910188

وب گردی

وب گردی