نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه گاز بیدبلند احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلندگفت: این شرکت سه طرح مهم «احداث نیروگاه خورشیدی»، «مدیریت دانش» و «مدیریت دارایی‌های فیزیکی» را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌محمد پوررضا در توضیح مطلب فوق، اظهار داشت: در راستای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص بهینه سازی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی و نیز در راستای اجرای ابلاغیه هیات محترم وزیران در خصوص تامین 20 درصد از انرژی مورد نیاز ساختمان های اداری از محل انرژی های تجدید پذیر و نو، شرکت پالایش گاز بیدبلند، همزمان با ایام الله دهه فجر، اقدام به تهیه شرح کار و پیمان سپاری پروژه "طراحی و احداث نیروگاه خورشیدیKW 30" جهت تامین بخشی از بارالکتریکی مورد نیاز ساختمان حمل و نقل این شرکت بصورت پایلوت کرد.

او افزود: سامانه مد نظر از نوع متصل به شبکه بوده و با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی و با تامین اعتبار از محل بند «ث» ماده 48 قانون برنامه ششم توسعه اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است، بر اساس قانون مذکور، شرکت های دولتی می بایستی یک درصد از اعتبارات طرح های توسعه ای سالانه خود را به کاهش شدت مصرف انرژی از طریق ایجاد ظرفیت، جذب و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دهند.

402

کد خبر: 910194

وب گردی

وب گردی