پرداخت یک ماه از طلب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در هفته جاری/ برگزاری جلسه ای در وزارت کشور برای حل مشکل شرکت

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تجمعات روز گذشته کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و آخرین پیگیری ها برای رفع مشکلات آنها گفت: قرار است فردا یکشنبه 6 بهمن ماه جلسه ای در وزارت کشور در این خصوص برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، روز گذشته جمعه 4 اسفند ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز طی تجمعی دست به اعتراض زده و مطالبه آنها از مسوولین پرداخت حقوق و معوقه سه ماهه خود از آذرماه تاکنون بود.

این اعتراض در پنجمین روز اعتصاب این کارگران بوده که اعلام کردند تا دریافت یک جای سه ماه دستمزد معوقه و روشن شدن چگونگی پرداخت حقوق اسفند ماه، عیدی، پاداش و رسیدگی به دیگر خواسته هایشان به اعتصاب و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

گرﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎ 18 ﺧﻂ ﺗﻮﻟﯿﺪ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﻘﺎﻃﻊ ﻣﯿﻠﮕﺮﺩ، ﺗﯿﺮﺁﻫﻦ، ﻟﻮﻟﻪ ﺑﯽ ﺩﺭﺯ، ﻟﻮﻟﻪ ﺩﺭﺯﺟﻮﺵ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻔﺘﻮﻟﯽ، ﭘﺮﻭﻓﯿﻞ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﺩ ﻭ ﻗﻄﻌﻪﺳﺎﺯﯼ را تولید می کند.این شرکت ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺷﺎﻏﻞ، ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﺮﻗﯽ ﺷﻬﺮ ﺍﻫﻮﺍﺯ ﻭﺍﻗﻊ ﺍست.

شرکت گروه ملی فولاد اهواز جزو شرکت هایی بود که در زمان امیرمنصور آریا توسط وی خریداری شد. آریا در سال 90 به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و مفسد فی الارض شناخته شدن به اعدام محکوم و به اتهام پولشویی به رد اموال و به پرداخت یک چهارم 2500 میلیارد تومان به عنوان جریمه محکوم و همچنین به دلیل پرداخت رشوه کل وجوه نیز ضبط شد.

بانک ملی ایران در اواخر آبان ماه، سهام گروه ملی صنعتی فولاد ایران را پس برگزاری مزایده و مشخص شدن برنده مزایده واگذار کرد. در همان زمان سید عبدالرضا موسوی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از خرید سهام گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد و نوشت : قرارداد خرید سهام گروه ملی صنعتی فولاد ایران امضا و تحویل شد. سهام گروه ملی صنعتی ایران پیش از این در اختیار بانک ملی بود که بانک ملی پس از برگزاری مزایده این سهام را واگذار کرد.

سید عبدالرضا موسوی در مزایده برگزار شده از سوی بانک ملی برنده و با توجه به امضای قرارداد، او رسما سهامدار و مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران شد.

البته کارگران گروه ملی صنعتی فولاد نیز در ماه های گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات عقب افتاده چند ماه خود در مقابل این شرکت تجمع کرده بودند.

علی بحرینی معاون اقتصادی استانداری خوزستان در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شرکت گروه ملی فولاد اهواز شرکتی است که به دلیل مسائلی که در زمان امیرمنصور آریا پیش آمد در مقطعی بلاتکلیف و در اختیار دادستانی قرار گرفت تا رسیدگی به پرونده تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این که این شرکت پس از مدتی به عنوان طلب به بانک ملی واگذار شد، ادامه داد: شرکت گروه ملی فولاد اهواز از شرکت های ریشه دار قدیمی و بسیار حائر اهمیت برای استان بوه زیرا این شرکت دارای نیروهای بسیار توانمند، بسیار فنی و خبره است که بسیاری از مدیران فعلی فولادی کشور از مدیران این مجموعه بوده است.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: پس از پیگیری های مجدد بانک ملی عملا امکان بنگاه گذاری و اعمال سیاست و برنامه ای برای شرکت برون ملی نداشت و تصمیم گرفت تا این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کند به همین دلیل طی چند مرحله فراخوان مزایده برگزار شد و نهایتا آقای سید عبدالرضا موسوی برنده مزایده شدند.

بحرینی ادامه داد: موسوی نزدیک به سه ماه است که این شرکت را تحویل گرفته است.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات بسیاری که در دوره امیرمنصور آریا از شرکت روبروشد، از جمله بدهی های بسیار زیادش به بانک های مختلف، شرکت های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز، سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و اداره کار که این شرکت به نوعی رها شده بود و با پیگیری هایی که در سطح استان و ملی صورت گرفت و ستاد تصویب ملی کشور از سوی دولت مصوباتی بسیار خوبی برای احیای این شرکت در نظر گرفت.

پرداخت یک ماه از طلب کارگران در هفته جاری

وی با اشاره به این که در گذشته حقوق کارگران در مقطعی 7 ماه هم عقب می افتاد، افزود: با آمدن آقای موسوی تاخیر پرداخت حقوق ها به سه ماه رسیده است.

بحرینی با بیان این که اعتراض کارگران به عدم پرداخت حقوق و معوقه شان به جا است، ادامه داد: نزدیک به عید هستیم و طبق قولی که محمودی مدیرعامل شرکت داده اند در هفته جاری یک ماه از طلب کارگران پرداخت خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان افزود: با توجه به مصوباتی که ستاد تصویب ملی مصوب کرده است بانک ملی قرار است در خصوص سرمایه در گردش تا سقف 300 میلیارد تومان به این شرکت تسهیلات بدهد یا در قالب ضمانتنامه یا تسهیلات مرزی که شرکت بتواند برنامه های توسعه ای و جاری اش را ادامه دهد.

برگزاری جلسه ای در وزارت کشور برای حل مشکل شرکت ملی فولاد اهواز

وی تاکید کرد: تمام دوستان و دست اندکاران در استان از آقای استاندار تا سایر دوستان پیگیر حل این موضوع هستند و قرار است فردا یکشنبه 6 بهمن ماه جلسه ای در وزارت کشور در این خصوص برگزار شود.

بحرینی افزود: تمام سعی و آرزویمان آن است تا بتوانیم این شرکت مانند سایر شرکت هایمان به روز باشد اما قبول کنید یک شرکتی که سال ها بدون صاحب رها شده است و همچنین بسیار دیون انباشته شده داشته زمان می برد تا مانند روز اول شود؛ این شرکت بیش 1700 میلیارد تومان بدهی به دستگاه ها، سازمان ها و بانک ها دارد.

وی ادامه داد: با حمایت هایی که صورت می گیرد امیدواریم این پرداخت ها بر روی روال بیفتد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد: نیروهای این شرکت جزو فنی ترین نیروهای این عرصه هستند، به آن معنا که بزرگ مردان فولاد کشور در این مجموعه برون ملی صنعت کار و تربیت شده اند که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بحرینی در پاسخ به این سوال که آیا دولت هم کمکی برای احیای این شرکت کرده است، گفت: دولت درخصوص بدهی مالیات، بدهی تامین اجتماعی، بدهی آب و برق و گاز مصوبه داشته است.

وی افزود: این شرکت عملا جزو ماده 141 است یعنی شرکتی ورشکسته است وعملا نه می تواند تولید کند، نه وام بگیرد، نه توان دریافت ضمانت نامه دارد و همچنین نمی تواند کارت بازرگانی داشته باشد. این موارد را دولت در ستاد تصویب ملی مصوب کرده و قرار است از سوی دولت حمایت شود تا مجددا شرکت از پایه ساخته شود.

901/900

کد خبر: 910203

وب گردی

وب گردی