مستندساز: بحث سلامت دغدغه اصلی کشور است

یک مستندساز درباره جشنواره بین المللی سیمرغ با موضوع فرهنگِ سلامت، گفت: برای دانشجویان رشته پزشکی ضروری است با امور فیلمسازی آشنایی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز از نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، محمود رحمانی، مستندساز و عضو هیات انتخاب و داوری دوره گذشته جشنواره بین المللی سیمرغ درباره لزوم برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره با موضوع سلامت مهمتر از سایر جشنواره‌ها است چرا که رابطه مستقیم با اجتماع دارد.

وی افزود: این جشنواره شامل فیلمسازان، هنرمندان و عموم مردم می شود و می تواند با آثار خود و آگاهی بخشیدن به مردم تأثیر بسزایی در روح و روان جامعه داشته باشد.

این مستندساز ادامه داد: جشنواره بین المللی سیمرغ باید به صورت دائمی یک دبیرخانه داشته باشد و در طول سال زمانی که جشنواره برگزار نمی شود، آثار یا از رسانه عمومی یا در دانشگاه های سراسر کشور به نمایش گذاشته شود.

رحمانی با بیان اینکه فیلم‌ها می‌تواند در مداس نمایشگاه داده شود گفت: ذات برگزاری این جشنواره توسط وزارت بهداشت به دلیل این است که بحث سلامت دغدغه اصلی کشور است اما تا زمانی که آثار ساخته شده برای جشنواره در بین مردم بخش نشود تأثیر خوبی نخواهد داشت.

وی افزود: ضرورت دارد در بخشی از سال بخشی از سینماها سانس‌هایی را به آثار جشنواره سلامت اختصاص دهند تا مردم از نزدیک در جریان آثار قرار دهند.

این مستندساز با بیان اینکه حمایت مالی برای افرادی که قصد شرکت در جشنواره و ساخت فیلمی را دارند امری ضروری است گفت: فیلمسازان می توانند بهترین ایده را با حمایت مالی به بهترین شکل تولید کنند تا اثرگذاری در جامعه داشته باشد.

رحمانی گفت: با توجه به اینکه ارتباط مردم با موضوع جشنواره بسیار عمیق است این جشنواره یکی از استثناءترین جشنواره ها است. فیلم هایی که به جشنواره راه پیدا می کند از نظر موضوعی بسیار مفید هستند بنابراین این جشنواره رویکردش مستقیماً به سلامت مردم برمی گردد و سیاسی نیست.

وی اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی از ایده تا کارگردانی امری ضروری برای دانشجویان مستعد در فیلمسازی است. برای دانشجویان رشته های پزشکی ضروری است که آشنایی با امور فیلمسازی داشته باشند.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار ۱۳۹۷در شهر تهران برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 910209

وب گردی

وب گردی