ضرورت اصلاح نظام پرداخت/ پیش بینی ۱۲ گام برای اجرای پزشک خانواده

دکتر رییسی بر لزوم اصلاح نظام پرداخت تاکید کرد و گفت: این اصلاح، ضمن رعایت عدالت، می تواند با رفتار سازی خدماتی که بصورت غیرفعال است به خدمات فعال تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه سومین کارگاه آموزشی معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: در اولین کارگاه، مبانی اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد بررسی قرار گرفت و دومین کارگاه با حضور مدیران شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور با هدف جمع آوری نظرات و بحث و تبادل نظر در مورد مدل های فعلی اجرای پزشک خانواده برگزار شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این که اجلاس امروز، در راستای جمع بندی جلسات گذشته است، افزود: برای اجرای پزشک خانواده ۱۲ گام پیش بینی کرده ایم که متناسب با زیر ساخت ها و تخصیص های اعتباری ، برنامه ها را پیش می بریم.

وی با تاکید بر این که این ۱۲ گام به نحوی طراحی شده است که هر گام، تکمیل کننده گام بعدی باشد، به عبارتی دیگر، زیر ساخت گام بعدی باشد‌، افزود: در اجرای پزشک خانواده، یک مدل که مدل کشوری است بیشتر وجود ندارد و مدل هایی که در سطح کشور در حال اجرا هستند باید خودشان را با مدل کشوری تطبیق دهند و اگر انحرافی وجود دارد ‌و یا نیاز به اصلاحی هست، آن را اصلاح و یا حذف کنند.

دکتر رییسی افزود: با اجرای این برنامه ها و نقشی که معاونت درمان برای سطح دو و سه و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و اتصال سطوح یک تا سه شروع کرده است، امید است در افق طراحی شده ما، بتوان مدل پزشک خانواده کشوری که برگرفته از تجربیات خوب دنیا و نظرات متخصصین داخل کشور در این بخش است، اجرا شود.

معاون بهداشت در ادامه با اشاره به تکمیل و اصلاح سامانه های سلامت، گفت: تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، اقدام بعدی است که در حال بررسی و اجراست.
دکتر رییسی بر لزوم اصلاح نظام پرداخت تاکید کرد و گفت: این اصلاح، ضمن رعایت عدالت، می تواند با رفتار سازی خدماتی که بصورت غیرفعال است به خدمات فعال تبدیل شود.

به گفته معاون بهداشت بحث پایش و ارزیابی ارائه خدمات و کیفیت آنها موضوع دیگری است که در این کارگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

701

کد خبر: 910249

وب گردی

وب گردی