اعتراض فعالان یمنی به اظهارات عادل الجبیر

فعالان یمنی با انتقاد از اظهارات عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان درباره میزبانی بیش از یک میلیون پناهنده یمنی و فراهم کردن کار برای آنها، اعلام کردند که "ما پناهنده نیستیم و در ساخت کشور این کشور مشارکت داشتیم".

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "الجزیره" فعالان یمنی، اظهارت عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی را غیرواقعی دانسته و تاکید کردند که هر چند این اظهارات در تلاش برای خوب جلوه دادن چهره عربستان در منطقه است اما برعکس می توان گفت که این اظهارات می تواند به منزله ضعف و سقوط دیپلماسی عربستان در خاورمیانه باشد.

این فعالان افزودند که پناهنده نیستند و طی دهه هایی در ساخت و پیشرفت ریاض مشارکت داشتند.

اظهارت عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، در مطبوعات یمن بسیار بحث برانگیز شد .توفیق الحمیدی، فعال حقوق بشر در یمن ،این اظهارات را تنها برای استفاده و خودنمایی در برابر جامعه اروپایی دانست.

حمیدی در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به عدم امضای عربستان به توافق نامه بین المللی پناهندگی، افزود: اصطلاح پناهنده یک اصطلاح بین المللی است که ماهیت پناهندگی، روش ها، حقوق پناهنده و شرایط وی را معرفی می کند.

فعالان جهان عرب پنج شنبه گذشته در بروکسل، پایتخت بلژیک و پس از از رسیدن عادل الجبیر به مقر پارلمان اروپا، علیه وی تظاهرات کردند.

آنها در اعتراض به سفر الجبیر در برابر این ساختمان تحصن کردند به شکلی که وی مجبور شد از درب پشتی وارد ساختمان شود.

تحصن‌کنندگان شعارهایی علیه عربستان سر داده و رهبری ائتلاف عربی ضد یمن را محکوم کرده و این ائتلاف را به ارتکاب جنایات جنگی ضد غیرنظامیان در یمن متهم کردند.

کد خبر: 910274

وب گردی

وب گردی