دفتر بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در ایران فعال شد

رئیس شورای سیاستگذاری هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گفت: بعضی از شرکت‌های صنعت پتروشیمی امسال توانستند از بنیاد مدیریت کیفیت اروپا( EFQM) جایزه دریافت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌محمد بساق‌‌زاده در آیین هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، مدل تعالی را ابزار پویایی صنعت نفت دانست و گفت: ارزیابی مداوم صنعت پتروشیمی به رشد و توسعه خیره‌کننده این صنعت منجر شده است.

او اظهار کرد: این دوره جایزه تعالی با شعار سرآمدی سازمان، زمینه‌ساز تحول اقتصادی بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی صنعت برگزار شده است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که فعالیت هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از خرداد ماه امسال آغاز شد، افزود: افزون بر ارزیابی شرکت‌های ثبت‌نام کننده، در حاشیه جایزه تعالی دوره‌های آموزش ارزیابان، تورهای تعالی، کارگاه‌های ارزیابی و دوره‌های IAT از سوی مدیران بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) نیز برگزار شده است.

حضور ۶۴۲ شرکت در هشت دوره برگزاری جایزه تعالی

رئیس شورای سیاستگذاری هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، به ثبت نام ۷۵ شرکت در هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از بین آنها، ۳۱ شرکت تولیدی، پشتیبانی و خدمات، پنج طرح و پروژه در حال ساخت که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، ۲۲ شرکت پیمانکاری و تامین‌کنندگان و سازندگان و ۱۷ شرکت از صنایع پایین دستی پتروشیمی بودند.

به گفته او، در این دوره ۲۳ شرکت در سطح تعهد به تعالی و حضور، ۱۴ شرکت در سطح تندیس و ۲۵ شرکت در سطح لوح سپاس ۲ تا ۵ ستاره موفق به تایید و انتخاب شدند.

بساق‌زاده در مورد گروه‌های ارزیابی اظهار کرد: ۲۴۱ ارزیاب در این دوره در گروه‌های ۳ تا ۶ نفره حضور داشتند که ۸۱۱ نفر روز ارزیابی صورت گرفت.

او با اشاره به امتیازهای کسب شده در جایزه تعالی سال ۹۶، میانگین کل توانمندسازی را ۴۷ و میانگین کل نتایج را ۴۵ عنوان کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که در بخش نتایج بیشتر از توانمندسازی باید فعالیت کنیم تا اثربخشی صنعت پتروشیمی بیشتر شود.

بساق‌زاده با بیان این که در هشت دوره جایزه تعالی ۶۴۲ شرکت حضور داشتند، افزود: در این دوره‌ها ۲۲۶۰ ارزیاب تربیت شده‌اند.

دفتر بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در ایران فعال شد

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با اشاره به این که ۶۷۰۰ نفر روز در این هشت دوره، ارزیابی صورت گرفته است، ادامه داد: این نشان می‌دهد که ارزیابی مداوم صنعت پتروشیمی به رشد این صنعت و رشد ۶.۲ درصدی در امتیاز کسب شده از ۳۰۴ به ۴۶۳ منجر شده است.

بساق‌زاده، مدل تعالی را از ابزار پویایی در وزارت نفت عنوان کرد و گفت: با تلاش صنعت پتروشیمی، بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (FQM) که مدل تعالی صنعت پتروشیمی براساس آن ارزیابی می‌شود سال گذشته دفتر خود را در ایران فعال کرد.

هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با شعار «سازمان سرآمد، زمینه‌ساز تحول اقتصادی» صبح امروز(شنبه ۵ اسفند) با حضور قائم مقام وزیر نفت، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و جمعی از مدیران ارشد این صنعت آغاز به‌کار کرد.

402

کد خبر: 910295

وب گردی

وب گردی