برگزاری اولین اوپرا و جشنواره موسیقی جازدر عربستان

دیروز جمعه اولین کنسرت اوپرا در عربستان به نام "عنتر و عبله" همراه با جشنواره موسیقی جاز آغاز به کار کرد، این در حالی است که تمام بلیط های این جشنواره در همان روز اول فروخته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "الجزیره"، بعد از اعلام عربستان در ساختن سالن مخصوص نمایش اوپرا، اکران اوپرای "عنتر و عبله" که به مدیریت اداره کل سرگرمی عربستان صورت می گیرد، طی دو روز متوالی در ریاض، اجرا می شود.

این در حالی است که شرکت سازماندهی زمان نمایش (تایم) در حساب تویتری خود اعلام کرد که در اولین روز اکران، تمام بلیط ها فروخته شد. این شرکت، شاخص بالای فروش را دلیل بر اقبال عمومی وسیع دانست.

برگزاری این جشنواره در حالی است که یک سال پیش پلیس اخلاقی سعودی در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در این کشور، برگزاری کنسرت را سبب ترویج فساد اخلاقی در جامعه دانسته بود.

روز پنج‌شنبه مقامات عربستان سعودی اعلام کردند برای سال 2018 برگزاری بیش از 5 هزار برنامه سرگرمی از جمله کنسرت موسیقی و جشنواره‌های مختلف را در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند. این تعداد دو برابر تعداد برنامه‌های مشابه اجرا شده در سال 2017 است.

کد خبر: 910296

وب گردی

وب گردی