کارگاه آشنایی با سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد

کارگاه آشنایی با سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور جمعی از دانشگاهیان این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محبوبه السادات شریف معاون پژوهش وفناوری استان قم گفت: «یکی از موارد مهم حوزه پژوهش، مکانیزه کردن فعالیت های حوزه پژوهشی است. در این راستا حوزه علوم پزشکی سازمان مرکزی از سال ۹۴ بررسی سامانه های مربوط به مکانیزه نمودن روند انجام فعالیت های پژوهشی اعم از پایان نامه ها و ثبت طرح های پژوهشی را با انتخاب سامانه پژوهشیار و استفاده آن در واحد های دانشگاهی را آغاز نموده است.

وی در ادامه بیان داشت: از سال گذشته این سامانه با نرم افزار های مختلف حوزه پژوهش تطبیق داده شد و ازسال ۹۶ این سامانه در واحد علوم دارویی و بیشتر واحد های مجری رشته های علوم پزشکی شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر در واحد استان قم برای پایان نامه حوزه غیر علوم پزشکی نیز راه اندازی می شود.

معاون پژوهش وفناوری استان قم ادامه داد: کلیه امور پایان نامه شامل ثبت پروپوزال دانشجویان،داوری پروپوزال، ارسال به اساتید راهنما و مشاور، بررسی و تصویب در شورای پژوهش، دریافت کد اخلاق و کد پایان نامه در این سامانه به صورت مکانیزه انجام می شود.

دکتر محبوبه السادات شریف تسهیل در انجام امور پژوهشی را از اهداف این سامانه برشمرد و افزود: از اهداف سامانه پژوهشیار،مکانیزه نمودن کلیه فعالیت های پژوهشی اعم از پایان نامه های مقاطع دکتری و ارشد،همچنین کلیه فعالیت های مربوط به طرح های پژوهشی، نظارت آنلاین بر روی روند انجام یک پایان نامه و دسترسی آسان به بانک های اطلاعاتی است.

مدرس سامانه پژوهشیار نیز گفت: درحال حاضر ۱۵۰ کاربر اعم از استادان هیات علمی، مدعو، دانشجویان و کارشناسان پایان نامه در دانشگاه آزاد اسلامی قم با این سامانه کار می کنند.

کد خبر: 910337

وب گردی

وب گردی