تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان قم/همکاری دانشگاه ها با استانداری در موضوعات علمی و کارشناسی

استاندار قم با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه خوبی در این استان دارد گفت: در حال حاضر دانشگاه آزادبا 10 هزار دانشجو یکی از دانشگاه های مهم در استان قم است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در اوایل بهمن ماه آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

250 هزار نفر در شهر قم در مناطق بافت فرسوده زندگی می کنند

مهدی صادقی در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در حوزه مرکزی شهر حدود 1748 هکتار بافت فرسوده داریم که متاسفانه در نقطه اصلی شهر قم این بافت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: جمعیتی حدود 250 هزار نفر در این مناطق است که به صورت جدی در دستور کارمان است و انشالله از طریق ستاد بازآفرینی شهری بتوان با برنامه ها و رایزنی هایی که صورت گرفته تسهیلاتی را فراهم و فعالیت ها را انجام دهیم.

استاندار قم تصریح کرد: برنامه هایی هم داریم و رایزنی هایی صورت گرفته که بتوانیم امتیازات مناسبی را برای کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند هم داشته باشیم.

همکاری دانشگاه ها با استانداری در موضوعات علمی و کارشناسی

وی در رابطه با همکاری دانشگاه ها با استانداری در توسعه منطقه ای استان اظهار داشت: در بحث های علمی و کارشناسی استانداران می توانند نقش بسزایی داشته باشند اما آنچه که مورد ارزیابی قرار می گیرد بحث های کارشناسی است.

صادقی تصریح کرد: اگر طرح هایمان با مطالعه کارشناسی و شیوه های علمی پیش رود قطعا می تواند از اشکالات کمتری برخوردار شود و همین منوال را ما در پیش داریم اما آنچه که مهم است بسترهای لازم برای سرمایه گذار در تمام موضوعات است به آن معنا که به جز در حوزه های اقتصادی می توان در بحث بازآفرینی شهری این موضوعات طوری بررسی و امتیازبندی شود تا کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند این موضوع برایشان جذابیت داشته باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های مهم استان است

وی در رابطه با تاثیردانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه خوبی در استان دارد و نقش دوم را پس از دانشگاه دولتی قم در استان دارد.

استاندار قم تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با 10 هزار دانشجو یکی از دانشگاه های مهم در استان است.

901/900

کد خبر: 910418

وب گردی

وب گردی