برگزاری کنفرانس نه به افراط گرایی در صوفیه

کنفرانس بین المللی با عنوان «صوفیه به گفتار نفرت آمیز و افراط گرایی نه می گوید» در دانشگاه صوفیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کنفرانس بین المللی با عنوان «صوفیه به گفتار نفرت آمیز و افراط گرایی نه میگوید»، روز 24 فوریه در دانشگاه صوفیه برگزار شد.

برگزارکنندگان این نشست، اتحادیه حقوق بشر «مارگینالنا» ،«جامعه اینترنتی بلغارستان» با پشتیبانی شهرداری صوفیه و اتحادیه یهودیان بلغارستان «شالوم» و «انستیتوی گوته» بودند.

یوردانکا فنداکوا شهردار صوفیه در صحبتهای خود گفت: از همه کوشش ها در راستای پیام تحمل و احترام متقابل بیشتر پشتیبانی میکنیم. جنگ علیه گفتار نفرتآمیز نیاز به عملکردهای درست دارد، نه فقط حرف زدن در مورد آن و این باور عمیق من است.

در میان میهمانان این نشست یک روزه، خانم دنیتسا ساچوا معاون وزیر فرهنگ، سفیر آمریکا در بلغارستان آقای اریک روبین و همچنیین نمایندگان سازمانهای مختلف خارجی و بلغاری حضور داشتند.

به گفته برگزارکنندگان، در آغاز ریاست بلغارستان بر شورای اتحادیه اروپا، از بلغارستان انتظار میرود به اروپا نشان دهد که جامعه مدنی و ادارات محلی در پایتخت بلغارستان در برابر مبارزه با سخنان تنفرآمیز و تمام اشکال آن، از جمله ظلم و ستم، نژادپرستی و افراط گرایی، همفکر و همسو هستند.

شرکت کنندگان در ورودی هماش با نمایشگاه عکس مورد استقبال قرار گرفتند.

502

کد خبر: 910457

وب گردی

وب گردی