لزوم عمل دولت به مصوبات شورای عالی فضای مجازی

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: امیدواریم دولت و وزارت ارتباطات به مصوباتی که در شورای عالی فضای مجازی بود عمل کنند تا چند پیام رسان داخلی رشد کنند و بالا بیایند.او استعفای رئیس کنونی صداوسیما را نیز شایعه دانست.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: مهندسی به معنای علم محاسبه و تقارن و پایداری و نگاه سیستمی به مجموعه ای که اداره می شود مفهومی وسیعی است که اگر نباشد کار جلو نمی رود.

وی افزود: نگاه سیستمی به مدیریت این است که به جای اینکه به اجزا توجه شود به کل سیستم توجه می شود و اجزا در اهمیت بعدی قرار دارد.

وی افزود: کسانی مدیریت را خوب می فهمند و می توانند به طور متعادل با کمترین آسیب ها جلو ببرند که یا مهندس باشند یا مهندسی بلد باشند.

ضرغامی با اشاره به پدیده فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی برای جمهوری اسلامی موهبت است. حالا اینکه دوتا سایت ضدانقلاب می توانند ما را به چالش بکشند، مشکل جای دیگری است ولی فضای مجازی برای نجات جمهوری اسلامی آمده تا نظارت همگانی ایجاد کند.

ضرغامی با بیان اینکه در طور چهل سال گذشته همه ما محافظه کار شدیم گفت: همین الان اگر بخواهیم حرفی بزنیم باید مراقب باشیم دو نفر دیگر ناراحت نشوند؛ اینگونه است که کشور قفل می کند. خطوط قرمز پشت سر هم وجود دارد در حالیکه هیچ کدامشان خط قرمز نیست.

وی با تاکبد بر اینکه ما دیر فضای مجازی را به رسمیت شناختیم تصریح کرد: اینکه متاسفانه دولت ها به ویژه دولت اخیر کم کاری کرده و نتوانسته فضای لازم برای فعالیت پیام رسان های داخلی را فراهم کند، مشکل جای دیگری است.

رییس اسبق رسانه ملی ضمن اشاره به اینکه اگر برخی آقایان برخورد سیاسی می کنند و می گویند که مردم به دلیل عدم اعتماد به برخی نهادها، از پیام رسان های داخلی استفاده نمی کنند و مثلا دستگاه های اطلاعاتی اطلاعات شما را درمی آورند، درست نیست گفت:
مگر شما زنگ نمی زنید؟ مگر شما پیام نمی دهید؟ من یک بار در جلسه ای به آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفتم که اگر بخواهید مکالمه من و همسرم را شنود کنید باید از ابتدا تا انتهای آن را بوق بگذارید!

ضرغامی با اشاره به شعار استقلال خواهی در انقلاب گفت: مفهوم استقلال، امروز صرفا به معنی سرزمینی آن نیست. امروز تعریف استقلال گسترده شده است. وقتی شما تمام حیثیت خود را در اختیار بیگانه قرار دادید، استقلال زیر سوال می رود.

وی ادامه داد: ما در زمینه ایجاد پیام رسان های داخلی با سرعت، کم کاری کردیم؛ دولت هم کاری نکرده و نمی دانم چرا همچنان طلبکارند.

ضرغامی گفت: امیدواریم دولت به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قانون حمایت از پیام رسان های داخلی عمل کند و این قوانین در حد شعار باقی نماند تا همه اطلاعات در اختیار دشمن قرار نگیرد.

رییس اسبق رسانه ملی گفت: فضای مجازی باعث شده که دیگر نشود به راحتی با مردم برخورد کرد. تک تک آدم ها صاحب رای شده اند. شما ببینید چند درصد از مردم تحت تاثیر جامعه اسلامی مهندسین هستند و چند درصد تحت تاثیر فردی که من نمی خواهم از وی نام ببرم؟

وی با اشاره به مهندسی انتخابات گفت: اصلاح طلبان انتخابات های اخیر را مهندسی کردند و برای همین هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات شورای شهر به طور یکجا پیروز شدند. من به شما می گویم که ده نفر از نمایندگان تهران در مجلس را نام ببرید؛ 99 درصد شما نمی توانید نام ببرید؛ مردم اصلا نمی شناختند اما مهندسی عاقلانه و خوبی صورت گرفت.

ضرغامی تصریح کرد: در انتخابات باید اقشار مردم را شناخت. روحانی با دو تا فوبیا توانست همه آرا را به سمت خود ببرد. اینکه گفت برخی می خواهند در خیابان ها دیوار بکشند، کسی باورش نشد اما این حرف در یک زمینه ای مطرح شد. مهندسی یعنی این؛ توانستند پیام خود را به مردم برسانند.

رییس اسبق رسانه ملی با اشاره به ادعای برخی برای گفتگوی ملی گفت: برخی به من می گویند که قصه این صبحانه هایی که با چهره ها می خوری چیست؟ هیچ قصه ای ندارد؛ ما داریم حرف میزنیم؛ حرف زدن که اشکال ندارد. گفتگوی ملی، اعمالی است نه اعلامی. پس از دوم خرداد سال 76 ما در مجلس به شما(اشاره به اصلاح طلبان) سلام می کردیم، جواب سلام ما را نمی دادید چون فکر می کردید از شما چیزی می افتد!

وی افزود: بسیاری از شما مشی اصلاح طلبی ندارید؛ شما گروهی دارید اما می خواهید فقط آن را حفظ کنید. امروز بسیاری از مفاهیم، پوست انداخته است؛ اینکه رهبری امروز میفرمایند من انقلابی ام، این انقلابی بودن ما را به برخی از اصالت ها بازمی گرداند.

ضرغامی با اشاره به تحزب گفت: چون کار حزبی تاثیر خود را دارد. کار حزبی نیازمند اعتقاد عمیق و عشق و علاقه است؛ برخی کار حزبی را نمایش می دانند.

وی درباره نامه اخیر رییس جمهور سابق به رهبری پیرامون مهندسی انتخابات گفت: انتخابات سال 88 مهندسی نبود؛ انتخابات ما سالم بود. ما جزء بهترین کشورها در سلامت انتخابات هستیم.

ضرغامی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه اگر احمدی نژاد بگوید که در سال 88 ریاست جمهوری حق من نبوده است چه می شود گفت: حتما این اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر مهندسی خوب است پس تکلیف اخلاق چه می شود، اظهار داشت: من از مهندسی خوب صحبت کردم. یک زمان مهندسی بد است که می‌شود توهم کروبی اما اگر می خواهید مهندسی خوب داشته باشید باید مردم را بشناسید. کسی که وارد انتخابات می شود اینکه بتواند اخلاق را رعایت کند و در عین حال مهندسی خوب هم داشته باشد، سخت است.

ضرغامی شایعه استعفای علی عسگری از ریاست سازمان صداوسیما را تکذیب کرد و گفت: ریاست قبلی سازمان هم زحمت کشید اما استعفا داد و رهبری هم با تاخیر استعفای وی را پذیرفت.

منبع:فارس

303

کد خبر: 910472

وب گردی

وب گردی