صندلی و آباژور چوبی نفیس در سعدآباد حفاظت و مرمت شد

پروژه حفاظت و مرمت 2 عدد صندلی و یک عدد آباژور چوبی موجود در مخزن موزه هنرهای زیبا در کارگاه حفاظت و مرمت سعدآباد به پایان رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، صندلی های مذکور که از هنر اروپایی می باشند ترکیبی از بافته چوب و تکیه گاه حصیری با موتیف گیاهی است که در بخش بافته، نقوش حیوانی و اساطیری و در بخش چوبی و بخش حصیری نقوش هندسی به چشم می خورد.

آباژور چوبی نیز از هنر های آسیایی بوده دارای نقوش انسانی،گیاهی و اسطوره ای ست که ترکیبی داستانی و روایتگر دارند.

عملیات حفاظت و مرمت صندلی ها شامل: پاکسازی تر و خشک، استحکام بخشی بخش حصیر، وصالی حصیر همراه با موزون سازی، موزون سازی بخش چوبی همراه با استحکام بخشی، استحکام بخشی بخش بافته، موزون سازی رنگی الیاف و غیره است.

پروژه حفاظت و مرمت آباژور نیز شامل: پاکسازی تر و خشک، استحکام بخشی، وصالی، بازسازی بخش کمبود مشبک، بتونه گذاری، موزون سازی رنگی، سوار کردن قطعات، روکش فیلم استحکام بخش محافظ، شستشوی بافته داخلی به همراه وصالی واتصال بود که با موفقیت به اتمام رسید.

همچنین حفاظت و مرمت، بازآفرینی و باز زنده سازی آثارتاریخی و هنری با استفاده از علوم و تکنولوژی و بر اساس زیباشناختی و شناخت محتوایی، فنی و تاریخی، با حفظ اصالت و هویت اثر بخش حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی است و واحد حفاظت و مرمت آثار فرهنگی، تاریخی و تزئینات وابسته به معماری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با این رویکرد در مجموعه سعدآباد به صورت مستمر فعالیت می کند.

503

کد خبر: 910527

وب گردی

وب گردی