لایحه بودجه شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد

لایحه بودجه شهرداری اردبیل برای سال آینده با اعتبار ۵۷۷ میلیارد تومانی تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش ایسکانیوز، شهردار اردبیل ظهر یکشنبه در آیین تقدیم لایحه بودجه شهرداری اردبیل به کاهش هزینه های اداره شهر با بهبود انضباط مالی اشاره کرد.

حمید لطف اللهیان با بیان اینکه با صرفه جویی و بهبود وضعیت مالی توانستیم میزان خدمات را از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش دهیم، اضافه کرد: علاوه بر این در سال جاری ۶۸ درصد اعتبارات بودجه صرف اجرای ۴۱۲ پروژه عمرانی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه های تملک و بازگشایی، فضای سبز، خدمات اطفا حریق، آسفالت ریزی و هم سطح سازی آرامستان ها ادامه داد: به عنوان مثال ۵.۵ درصد اعتبارات عمرانی با تحقق پنج درصد، صرف پل قدس شده و این پروژه از ۱۸.۶۱ درصد در ابتدای سال به ۴۱ درصد پیشرفت رسیده است.

شهردار اردبیل همچنین به اختصاص دو درصد از اعتبارات به پروژه داروپخش اشاره کرد و افزود: با تحقق کامل آن پیشرفت پروژه از ۴۵ درصد به ۷۷ درصد رسیده است.

لطف اللهیان به اختصاص سه درصد از اعتبارات به تملک و بازگشایی اشاره و تصریح کرد: در مقابل شش درصد اعتبارات محقق شده و در این حوزه پیشرفت مطلوب داریم.

وی با اشاره به بهبود فضای سبز شهری از ۷.۱ متر مربع به هشت متر مربع برای هر شهروند ادامه داد: ۱۷ درصد اعتبارات صرف بهبود معابر و عبور و مروز شده و هزار و ۲۰۰ تن آسفالت ریزی در سال جاری داشتیم.

به گفته شهردار اردبیل همسطح سازی ۹ هزار قطعه قبر در آرامستان بهشت زهرا انجام شده و اجرای چهار هزار قطعه نیز در دستور کار است.

وی به کاشت ۳۰ هزار اصله نهال و دو میلیون بوته گل در میادین و معابر شهری اشاره کرد و بیان داشت: در روز درخت کاری نیز این مهم دنبال می شود.

تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام

لطف اللهیان با اشاره به اینکه در سال آینده ۳۱ درصد بودجه برای امور جاری و ۶۹ درصد برای اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است، ادامه داد: به ویژه تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستور کار داریم.

شهردار اردبیل افزود: امید می رود پل داروپخش سال آینده تکمیل شده و پل قدس به وضعیت بهره برداری نزدیک شود؛ همچنین سرانه فضای سبز به ۸.۳ متر مربع افزایش یابد.

وی توجه به جنبه اجتماعی و فرهنگی پروژه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: به ویژه ارتقا کیفیت زندگی مورد تاکید است.

لطف اللهیان با بیان اینکه هر پروژه غیر ضروری از اولویت اجرا خارج خواهد شد، متذکر شد: در مقابل خدمات و پروژه هایی که منافع مردم را تامین کند دنبال می شود.

901

کد خبر: 910604

وب گردی

وب گردی