روستاهای استان سمنان در ستاد بازآفرینی شهری گنجانده شوند

استاندار سمنان بابیان اینکه روستاهای استان باید در ستاد بازآفرینی شهری گنجانده شوند، گفت: این اقدام به کاهش آسیب های اجتماعی و فقر از جامعه کمک می کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاووشی ظهر یک‌شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه ستاد استانی بازآفرینی شهری در راستای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری فعالیت می‌کند، ابراز داشت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش گردشگری و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه باید روستاها نیز در برنامه‌های بازآفرینی شهری گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز ثقل فقر در بافت های فرسوده است، افزود: با بهسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی افراد در حوزه شهری و روستای می توان در راستای فقرزدایی که یکی از شعارهای دولت است گام برداشت.

استاندار سمنان بابیان اینکه در بافت های فرسوده اثر تاریخی نیز وجود دارد، ابراز داشت: این مکان‌ها قابلیت معرفی به عنوان جاذبه‌های گردشگری رادارند بنابراین در کنار اصلاح بافتهای فرسوده از این ظرفیت نیز می توان به عنوان تحول در اقتصاد شهرها نیز بهره برد.

چاووشی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با تصویب نمایندگان مجلس برای اصلاح و نوسازی بافت های فرسوده تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده است که با استفاده از این فرصت می‌توان نسبت به احیا و مرمت بافت فرسوده شهری اقدام کرد که امیدواریم بتوانیم با این اقدامات شاهد ماندگاری مسافران در استان باشیم.

وی افزود: در فرصت باقی‌مانده ایام سال، شهرداری و فرمانداری‌های استان باید در راستای زیباسازی فضای ورودی شهرها اقدام کنند و همچنین دهیاران نسبت به مرمت بافت کاهگلی روستاها و معرفی جاذبه‌ها در روستاهای هدف گردشگری اهتمام ویژه داشته باشند.

901

کد خبر: 910620

وب گردی

وب گردی