کار آخوندی در مجلس بسیار سخت است/ امیدواریم هر چه زودتر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این استیضاح با دفعات قبل فرق دارد و با توجه به مشکلات عدیده ای که طی چند وقت اخیر در حوزه راه با آن روبرو بودیم، به مراتب کار آخوندی در مجلس سخت تر خواهد بود.

محمدرضا رضائی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به دلایل استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: تعدادی از نمایندگان با توجه به وضعیت حاکم در وزارت راه و شهرسازی طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار استعفای این وزیر شدند و اعلام کردند درصورت عدم استعفا، نسبت به استیضاح این وزیر اقدام خواهند کرد.

رضائی با بیان اینکه در حال حاضر مشخص نشده که استیضاح چه روندی را طی خواهد کرد، اظهار داشت: این امر وابسته به نظر نمایندگان است اما باید گفت که این استیضاح با دفعات قبل فرق دارد و با توجه به مشکلات عدیده ای که طی چند وقت اخیر در حوزه راه با آن روبرو بودیم، به مراتب کار آخوندی در مجلس سخت تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ارزیابی عملکرد آخوندی پرداخت و افزود: حوزه راه و شهرسازی بسیار گسترده است و یک وزیر قادر به مدیریت و رسیدگی به تمام مسایل و موضوعات موجود در این وزارتخانه نیست؛ بنابراین امیدواریم هر چه زودتر این وزارتخانه تفکیک شود تا وزارتخانه بهتر بتواند به مسایل موجود رسیدگی کند.

او به تفکیک وزارت راه وشهرسازی تاکید کرد و گفت: شب قبل از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج جلسه ای با برخی از مسئولان هواپیمایی برگزار شد مبنی بر اینکه تصمیماتی در راستای افزایش ایمنی در حوزه حمل و نقل هوایی، داشتن هواپیماهای بهتر و کنترل قیمت بلیت اتخاذ شود و قرار بر این شد تا نشست ها ادامه دار شود تا بتوانیم این حوزه را بهبود ببخشیم.

رضائی با بیان اینکه منابع مالی موجود در وزارتخانه جوابگوی موقعیت کنونی وزارتخانه نیست، افزود: امروز بیشترین سوال نمایندگان در زمینه مطالباتشان در حوزه عمرانی است زیرا به دنبال ساخت بزرگراه و دیگر اقدامات در این حوزه هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس اظهار داشت: حوزه راه و شهرسازی حوزه سنگینی است و طبیعی است که با توجه به این میزان بودجه، وزارتخانه جوابگوی بسیاری از خواسته ها نباشد، ضمن اینکه اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در سال جاری با کاهش 35 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است و به طور قطع به دلیل کمبود منابع با کاهش عملکرد و نیز افزایش نارضایتی همراه خواهیم شد.

401

کد خبر: 910678

وب گردی

وب گردی