در برابر  هجمه فرهنگی، فرهنگ ایثار را به یک گفتمان تبدیل کنیم

اولین نشست علمی تخصصی ایثار اجتماعی با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران و استاندار تهران در واحد رودهن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد رودهن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از دست اندرکاران این نشست، گفت: بقا و سعادت یک جامعه در گرو ایثار و ازخود گذشتگی اعضای آن است. مادامی که در در یک جامعه ایثار و از خودگذشتگی وجود داشته باشد، مردم آن جامعه ظلم را نمی پذیرند.

وی افزود: در دوران رژیم ستمشاهی که اختیار ملت در دست آمریکایی ها بود، امام (ره) به واسطه شناختی که از اعتقادات ملت داشت جامعه را به سمت مبارزه و قیام علیه ظلم و طاغوت رهنمون ساخت و این امکان پذیر نبود مگر به خاطر روحیه ایثار و از خود گذشتگی که در بین مردم بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ ایثار در بین اقشار جامعه، تصریح کرد: ایثار به معنای گذشتن از حق خود و فداکاری در راه خداست و کسانی که بخاطر احیاء ارزش های انسانی از حقوقشان می گذرند در واقع به ثبات و آرامش جامعه قوام می بخشند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی، بزرگترین پشتوانه انقلاب داشتن همین روحیه ایثار و از خود گذشتگی است و کسانی که در مراکز علمی و حوزوی مشغول فعالیت هستند وظیفه دارند فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار را به یک گفتمان تبدیل کنیم در آن صورت موفق خواهیم شد هجمه فرهنگی شدیدی که از ناحیه فضای مجازی به ما تحمیل می شود را به خودشان برگردانیم.

دکتر حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با تشکر از دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان متولی اصلی این نشست، گفت: اعضای این نشست متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه بودند که به تبیین مولفه های ایثار اجتماعی در جامعه پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار داشت: وقتی که از ایثار و شهادت یاد می‌شود، شهادت به‌عنوان بالاترین درجه ایثار اجتماعی در اذهان نقش می‌بندد.

شهرکی‌پور با بیان اینکه امروز قهرمانانی غریبانه و فداکارانه در جامعه زندگی می‌کنند، افزود: در سبک زندگی ما، ایثار و فداکاری بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: مصداق ایثار در جامعه کنونی بسیار است و گروه‌های مختلف خیران در جامعه فعالیت زیادی دارند؛ همچنین افرادی که از حق دیه و قصاص می‌گذرند یا مادری که برای رشد و پرورش فرزند خود تلاش می‌کند، از جمله ایثار اجتماعی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با اشاره به اینکه ایثار جایگاه بسیار ویژه‌ای در جامعه دارد، تصریح کرد: رشد فضائل اخلاقی، یکی از خصوصیات جامعه سالم و توسعه‌ یافته است.

شهرکی‌پور اضافه کرد: جامعه سالم زمانی تحقق پیدا می‌کند که مردم به نفع اجتماع، رفتارها و اعمال جمع‌گرایانه داشته باشند.

کد خبر: 910691

وب گردی

وب گردی