بخارای نوروزی به دکه‌ها رسید

بخارای نوروزی ویژه فروردین و اردیبهشت ۹۷ از صبح امروز یکشنبه 6 اسفندماه در دکه‌ها و کتابفروشی‌ها عرضه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، یکصد و بیست و سومین شماره بخارای نوروزی با سروده منتشر نشده‌ای از محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویری از حسین گل گلاب روی جلد نشریه، منتشر شده است.

آغازگر مطالب این شماره بخارا، شعر «جانِ جهان» است؛ پیام منظوم شفیعی کدکنی برای جشن نودسالگی امیرهوشنگ ابتهاج (متخلص به سایه).

در بخش فلسفه مقاله درباره میراث مزدیسنای در فلسفه ایرانی/ امیل بنونیست/ ژاله آموزگار را می‌خوانیم و در قسمت زبان فارسی هم گفتاری با عنوان زبان فارسی و گویشهای محلی/ مجتبی مینوی، محمدرضا شفیعی کدکنی، پرویز ناتل خانلری، آمده است.

مقاله وحدت ملی ایران؛ سیستان، پاره تن ایران/ سیدمصطفی محقق داماد و همچنین بخش پایانی سلسله مقالات جامعه‌شناسی زبان/ محمدرضا باطنی، به همراه مقاله‌ای از جلال خالقی مطلق با عنوان شاهنامه طوبقاپوسرای، مورخ ۷۳۱ ق، بخش پنجم مقاله تغییر جایگاه شاعران در تاریخ ادبیات/ مسعود جعفری جزی و نهمین بخش مقاله نشر و تمدن/ عبدالحسین آذرنگ، بخش دیگری از مطالب آغازین بخارا را تشکیل می‌دهند.

چهل و دومین شماره قلم‌رنجه/ بهاءالدین خرمشاهی/ محمدجواد سمیعی، چهارمین شماره یادداشت‌های ادبی و تاریخی/ ابوالفضل خطیبی، چهل و سومین بخش از مقالات آویزه‌ها/ میلاد عظیمی، هفتمین بخش از مقالات در حاشیه ایرانشناسی/ محمدافشین وفایی، سیزدهمین شماره مقالات در حواشی کتاب در ایران/ محمود آموزگار و سومین بخش از مقالات سایه‌سار/ سایه اقتصادی‌نیا، بخش‌های دیگری از مطالب این شماره بخارا را تشکیل می‌دهند.

یادنامه حسین گل‌گلاب با آثاری از علی دهباشی، هما گل‌گلاب، کامران فانی، علی غضنفری، هومن ظریف و مهدی فیروزیان و گزارش شب مارسل پروست با آثاری از محمود دولت‌آبادی، کامران فانی، حامد فولادوند، محمدمنصور هاشمی و داریوش شایگان، بخش دیگری از مطالب این شماره بخاراست.

این شماره از مجله بخارا با قیمت ۲۰ هزار تومان از امروز در دکه‌های روزنامه‌فروشی و کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

502

کد خبر: 910692

وب گردی

وب گردی