آسمان به دنبال لغو پروازهای یاسوج بود/  ایران ایر پرواز به یاسوج را نمی پذیرد

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مسیر یاسوج از لحاظ عوامل اقتصادی برای شرکت های هواپیمایی به صرفه نیست اما به دلیل درخواست استاندار و برخی از نمایندگان مجلس، تردد هواپیما در این مسیر ادامه دار شد.

سید تقی طباطبایی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در پاسخ به خبر منتشر شده مبنی بر عدم تمایل شرکت هواپیمایی آسمان برای پرواز به مسیر یاسوج و دیگر شهرهای کوچک، گفت: طی 2 سال گذشته درصدد قطع پرواز هواپیماها به مسیر یاسوج بودیم، این مسیر از لحاظ عوامل اقتصادی برای شرکت های هواپیمایی به صرفه نیست اما به دلیل درخواست استاندار و برخی از نمایندگان مجلس، تردد هواپیما در این مسیر ادامه دار شد.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان دارای شش هواپیمای ای تی آر است که در حال تردد به تمام مسیرهاست و باید گفت مسیر یاسوج به دلیل شرایط خاص از موقعیت بسیار خطرناکی برخوردار است که منجر به چنین حادثه ای شد.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز مبنی بر احتمال لغو تردد هواپیماها در مسیر یاسوج اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که در این موقعیت قرار دارد ریسک پرواز در این مسیر بسیار بالا است، با توجه به اینکه ایران ایر شش عدد هواپیمای نو از کشور فرانسه خریداری کرده اما باز هم سفر به یاسوج را متقبل نشده است.

او افزود: در 28 شهریور ماه سال جاری استاندار و نماینده یاسوج درخواست می کنند تا یکی از این ای تی آرها در مسیر یاسوج تردد کند اما ایران ایر قبول نکرده و اعلام کرده در حال بررسی این اقدام است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: هیچ شرکت هواپیمایی به جز شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به تردد در یاسوج اقدام نکرده است و در حال حاضر با توجه به هواپیما و شرایط موجود در این منطقه، هواپیمایی به غیر از ای تی آر قادر به پرواز در این منطقه نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان افزود: ای تی آر برای مسیرهای کوتاه استفاده می شود، به دلیل اینکه 60 مسافر را می پذیرد؛ بنابراین برای سفر به شهرهای نزدیک مانند رامسر یا رشت صرفه اقتصادی دارد.

او با بیان اینکه از سال 81 تاکنون به شهر یاسوج پرواز داریم، گفت: طی این 15 سال تعداد سه هزار و 800 پرواز به این منطقه صورت گرفت که این پروازها تنها به درخواست مردم این منطقه انجام شد و به هیچ عنوان سود اقتصادی برای شرکت نداشته است.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: هشت کارشناس از فرانسه وارد ایران شدند و در حال پیگیری علت حادثه اخیر هستند که آیا حادثه ناشی از نقص فنی هواپیما بوده است یا خطای انسانی.

401

کد خبر: 910697

وب گردی

وب گردی