صرفه‌جویی ۱۴۰۰ میلیارد ریالی در جلوگیری از هدررفت گاز

مدیر عامل شرکت انتقال گاز گفت: با استحصال گاز، بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی صرفه‌جویی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، سعید توکلی، درباره صرفه‌جویی در زمینه جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی گفت: شرکت انتقال گاز با استفاده از توان فکری کارکنان و به کارگیری روش‌های نوین تعمیرات، بدون تخلیه گاز طبیعی از خطوط لوله، توانسته از سال گذشته تاکنون با جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی، بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی را رقم زند.

او افزود: این شرکت تاکنون به تعهدهای خود در تداوم انتقال گاز و تامین گاز مبادی مصرف به نحو احسن عمل کرده، به‌‌گونه‌ای که با انتقال روزانه بیش از ۷۵۵ میلیون مترمکعب گاز، رکورد جدیدی را در شرکت ملی گاز ایران به ثبت رسانده است. بدون شک موفقیت در انجام ماموریت‌های سازمانی و ارائه خدمات مطلوب، حاصل پشتیبانی، نگاه نظام‌مند و بهره‌مندی مناسب از توان علمی و بالقوه نیروی انسانی است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز، این شرکت را سازمانی دانش‌محور و چابک معرفی کرد و افزود: امسال یک هزار و ۹۰۷ کیلومتر خطوط انتقال گاز با شرایط ویژه‌ای تحویل شد و با افزایش خطوط لوله این شرکت، کل خطوط لوله فشار قوی تحت پوشش شرکت انتقال گاز در کشور به بیش از ۳۶ هزار کیلومتر رسید. بدون شک، حفاظت از خطوط لوله و پایداری انتقال گاز، نیازمند هوشیاری و دقت نظر نیروهای عملیاتی است.

او در تشریح تعهدها و فعالیت‌های شرکت انتقال گاز اظهار کرد: افزون بر تعهدهای صادراتی و مصارف صنایع و خانگی، ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز در نیمه نخست امسال به نیروگاه‌ها تحویل شد که این موضوع ضمن تقویت رونق اقتصادی، تاثیری به سزا در حفظ محیط زیست دارد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز تصریح کرد: برای این که بتوانیم این شرکت را به جایگاه واقعی و سرآمد برسانیم باید با برخورداری از نگاهی متوازن و توسعه همه‌جانبه، برای بهبود شرایط، گام‌های موثر برداریم و نگاه‌مان همواره رو به جلو باشد.

توکلی خاطرنشان کرد: شرکت انتقال گاز ایران همواره در حال توسعه و گسترش است و ضرورت دارد با نظارت بهتر و بهره‌گیری از فناوری‌های روزآمد، ظرفیت‌ها را بشناسیم و با مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در انرژی، توجه ویژه‌ای به برون‌سپاری داشته باشیم و در صیانت از سرمایه‌های ملی حساس عمل کنیم.

402

کد خبر: 910698

وب گردی

وب گردی