نتانیاهو: ترامپ شخصا در مراسم انتقال سفارت امریکا به قدس شرکت کند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از تعیین زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس، از دونالد ترامپ خواست، ماه می آینده (اردیبهشت 97) در مراسم افتتاحیه این سفارتخانه شرکت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، در حالی که انتظار می رفت انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به شهر قدس دست کم 2 سال به طول بینجامد، مسئولان کاخ سفید، 4 اسفند اعلام کردند که این اقدام تا 2 ماه دیگر انجام خواهد شد.

یک مقام دولت ترامپ که خواست نامش فاش نشود، افزود: سفارت جدید آمریکا در قدس، 14 ماه می 2018 (24 اردیبهشت 97) افتتاح خواهد شد.

این روز با هفتادمین سالروز تاسیس غیر مشروع رژیم صهیونیستی همزمان است که فلسطینیان از آن با عنوان ‘روز نکبت’ یاد می کنند. روز نکبت، سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط رژیم صهیونیستی است که در 14 می سال 1948میلادی روی داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه 96 در یک سخنرانی، تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنرانی همچنین دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل آویو قرار دارد، به قدس منتقل شود.

در پی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر، رای به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تایید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

کد خبر: 910717

وب گردی

وب گردی