نجات جان 126 نفر تا پایان بهمن ماه 96 توسط تیم جستجو نجات دریایی بندر چابهار/ افزایش 50 درصدی خدمات پزشکی به دریانوردان

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از نجات 126 نفر دریانورد در سال 1396، با انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار، در آبهای دریای عمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مقایسه آمار 11 ماهه سال 96 مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده رشد 5 درصدی عملکرد این مرکز در ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به دریانوردان می باشد.

در همین راستا، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از نجات 126 نفر دریانورد در سال 1396، با انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار، در آبهای دریای عمان خبر داد.

به نقل از همین مرجع، در راستای بهبود ارائه خدمات پزشکی، با تقویت کادر تخصصی شناور و واکنش موثر و بهنگام تیم جستجو و نجات این مرکز، شاهد افزایش 50 درصدی خدمات پزشکی به دریانوردان زحمتکش، در آبهای سواحل مکران بوده ایم.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، ضمن اعلام شماره تماس مخابراتی 1550 و کانال رادیویی 16 فرستنده های VHF به عنوان راه های برقراری تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار؛ توصیه می نماید که دریانوردان قبل از عزیمت به دریا، از همراه داشتن تجهیزات ایمنی و مخابراتی اطمینان حاصل نمایند.

401

کد خبر: 910724

وب گردی

وب گردی