کلنگ ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی زده شد

صبح امروز با حضور رییس جهاددانشگاهی کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی، رییس دانشگاه بیرجند و مسئولین استانی کلنگ ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی استان در پردیس دانشگاه بیرجند زده شد.

به گزارش ایسکانیوز، جلال الدین صادقی در مراسم کلنگ زنی ساختمان جهاددانشگاهی در سخنانی اظهارکرد: این بنا بر اساس توافق جهاددانشگاهی و دانشگاه بیرجند و مطابق با مقررات و استاندارهای نظارتی حوزه فنی و عمران دانشگاه بیرجند، و با نگاه بهره مندی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه بیرجند از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و دانشجویی جهاددانشگاهی در دانشگاه بیرجند احداث می شود.

وی افزود: این ساختمان شامل؛ دو طبقه 700 متر مربعی و در زمینی به مساحت 2000 مترمربع ساخته می شود که طی سال‌های 97 و 98 اتمام خواهد یافت.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این ساختمان استقرار حوزه ستادی ریاست، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری قرآنی (ایکنا)، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان، سازمان دانشجویان، سازمان گردشگری دانشجویان، مرکز امام و انقلاب را خواهیم داشت.

صادقی یادآور شد: امیدواریم با مشارکت و مساعدت ویژه رییس جهاددانشگاهی کشور و حمایت های استانداری این ساختمان احداث و تجهیز شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دفاتر سازمان دانشجویان و خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در دانشگاه بیرجند فعال است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در شورای فرهنگی دانشگاه سعی کرده ایم حضور فعال داشته باشیم لکن قرار گرفتن مجموعه فعالیت های دانشجویی و فرهنگی که ذکر شد می‌تواند حجم ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان و دانشگاهیان محترم را افزایش دهد.

صادقی اضافه کرد: ارتقاء سطح فرهنگی دانشجویان، پیشگیری و کمک به کنترل آسیب های اجتماعی، ارتقاء سطح نشاط و شادابی، کرسی های آزاداندیشی، برگزاری مناظرات دانشجویی، آماده کردن دانشجویان برای ورود به فعالیت‌های اجتماعی و ارتقاء ضریب اعتماد به نفس، از مزایای حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه بیرجند است.

وی یاداور شد: ارتقاء شاخص امید به آینده ، ازدواج دانشجویی و شناساندن ایران مرز پرگهر به جامعه دانشجویان از طریق اردوها، ارتقاء سطح سواد فرهنگی اجتماعی، تزریق نشاط و سرزندگی و مشارکت در اجرای طرح های پژوهشی فعالیت های علمی، انتشار آثار اساتید و دانشجویان از دیگر مزایای حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه بیرجند است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم با این حضور نقش موثر در کنار دانشگاه و جامعه دانشگاهی داشته باشیم.

امروز(7 اسفندماه)، دکتر سیدحمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی وارد بیرجند شد و کلنگ‌زنی ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی در پردیس دانشگاه بیرجند و دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی و امضای تفاهم‌نامه از دیگر برنامه‌های سفر رییس جهاددانشگاهی کشور به خراسان‌جنوبی است.

همچنین بازدید از مراحل پیشرفت پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی و افتتاح ساختمان پژوهشی مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی از برنامه‌های این سفر است.

کد خبر: 910823

وب گردی

وب گردی