مورد تایید شده‌ای از آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه تاکنون مورد تایید شده‌ای از آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی، تولیدی یا واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان گزارش نشده است و هیچ ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، ذبیح‌الله غریب در کارگروه تنظیم بازار استان، با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و اهمیت تامین کالاهای اساسی برای ایام پیش‌رو، اظهار کرد: امسال باید برای تنظیم بازار ایام عید گوشت قرمز و سفید منجمد دو برابر سال گذشته ذخیره شده و در صورت افزایش بیش از پنج درصدی قیمت، گوشت منجمد بر اساس تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توزیع ‌شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد میوه مورد نیاز برای ایام عید به استان حمل شده و در سردخانه‌ها موجود است، افزود: مابقی میوه تا 15 اسفندماه وارد استان می‌شود و توزیع میوه شب عید در سطح استان و شهرستان‌ها از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

غریب با اشاره به اینکه میوه شب عید از جمله سیب درختی از تولیدات استان تامین شده است، گفت: ۵۰ درصد پرتقال از شمال و ۵۰ درصد از جنوب تامین شده که برای تنظیم بازار میوه شب عید خرید 700 تن پرتقال و 300 تن سیب‌درختی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به نوسانات بازار تخم‌مرغ در سطح استان، تصریح کرد: محموله ۱۲.۵ تنی تخم‌مرغ وارد استان شده که می‌تواند به افزایش توزیع چهار تنی تخم‌مرغ در روز به منظور کاهش قیمت کمک فراوانی کند و توزیع تخم‌مرغ تا زمان به تعادل رسیدن بازار ادامه دارد.

غریب با اشاره به اینکه نیاز استان در تامین تخم‌مرغ حدودا ۱۰ هزار تن است، گفت: سالانه تنها حدود چهار هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود که ۶۰ درصد این محصول از خارج استان تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مورد تایید شده‌ای از آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی، تولیدی یا واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان گزارش نشده است و هیچ ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

در ادامه مدیر طیور و زنبورداری عسل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در حال حاضر شش واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت سالانه ۲۲۰ هزار قطعه مرغ در استان وجود دارد.

ابراهیم کوچکی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار استان هشت تا هشت هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت تخم‌مرغ‌های وارداتی برای مصرف کنندگان شش هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است که توزیع به قیمت تعاونی در فروشگاه‌های بزرگ استان صورت می‌گیرد.

در ادامه مدیر شرکت پشتیبانی امور دام از ذخیره‌سازی ۴۰۰ تن گوشت سفید منجمد برای پایان سال و ابتدای سال جدید در استان خبر داد و گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد قرمز نیز ذخیره‌سازی شده است.

سعید جعفریان با اشاره به توزیع گوشت گرم استرالیایی در بازار استان، تصریح کرد: از آبان‌ماه امسال تاکنون ۷۵ تن گوشت گرم استرالیایی به طور متوسط هر هفته پنج تن توزیع شده است که قیمت هر کیلوگرم از این گوشت برای مصرف‌کنندگان ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان مصوب شده است.

وی ادامه داد: توزیع گوشت گرم استرالیایی تا فروردین سال آینده در استان ادامه خواهد داشت.

همچنین مدیر تعاون روستایی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۲ تن پرتقال شمال و ۶۵ تن پرتقال از نوع والن به استان حمل شده است.
جان‌محمد الله‌یاری با اشاره به اینکه بالغ‌بر 100 غرفه با هماهنگی فرمانداران برای توزیع میوه شب برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: این غرفه‌ها شامل تعاونی‌های چندمنظوره روستایی است.

900//900

کد خبر: 910852

وب گردی

وب گردی