کشته و زخمی شدن ۲۱۰۰ عضو جبهه النصره در ادلب

درگیری‌ها میان هیات تحریرالشام و جبهه آزاد سازی سوریه برای ششمین روز متوالی ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ تن از هر دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، درگیری‌ها میان هیات تحریرالشام و جبهه آزاد سازی سوریه برای ششمین روز متوالی ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ تن از هر دو طرف کشته و زخمی شده‌اند، این در حالی است که برخی فعالان به نقل از دفتر آمار النصره اعلام کردند، در عملیات نظامی ارتش سوریه در طی یک ماه گذشته در فرودگاه ابو الظهور در شرق ادلب ۷۸۳ تن از نیروهای النصره کشته و ۱۳۲۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

برخی منابع محلی درباره درگیری‌ها میان جبهه تحریر الشام و گروه‌های شرکت کننده در عملیات آزادسازی سوریه اعلام کردند ده‌ها تن از گروه‌های مسلح بومی به جبهه آزادسازی سوریه پیوستند و برای ممانعت از نفوذ هیات تحریر الشام به مناطق‌شان مبارزه می‌کنند.

مناطقی که ساکنان آن وارد درگیری با نیروهای جبهه تحریرالشام شده‌اند شامل حزانو و کفری‌حمول بوده و علاوه بر این نیروهای بومی یک ایست بازرسی هیات تحریرالشام در روستای معرة الصین را پس از بیرون راندن نیروهای این هیات تخریب کردند.

نیروهای هیات تحریرالشام همچنین به پیشبرد تجهیزات گسترده خود از مناطق الرباط در حومه حلب و حماة به سمت حومه ادلب جهت ممانعت از پیشروی جبهه آزاد سازی سوریه ادامه می‌دهند.

منابع یاد شده تاکید کردند: هیات تحریرالشام نیروهای خود را برای عملیات نظامی بسیج کرده که شامل عملیات‌های انتحاری با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده و عوامل انتحاری جهت جبران شکست‌های چند روز اخیر است.

به گفته شبکه المیادین ،یاسر عرب، یکی از رهبران نظامی هیات تحریرالشام در درگیری‌ها با جبهه آزاد سازی سوریه در حومه حلب کشته شد.

به گفته منابع محلی، تحریرالشام مسیرهای اطراف دو شهر ادلب و سراقب را مسدود کرده و تک تیراندازهای خود را در آنجا مستقر و عملیات بازرسی خودروهایی که وارد این دو شهر می‌شوند را تشدید کردند.

گروه صقور الشام با صدور بخش‌نامه‌ای برای ساکنان روستاهای ارتفاعات الزاویه، به دلیل درگیری‌های شدید اطراف دو روستای احسم و مرعیان تا پایان عملیات طرد نیروهای تحریر الشام آنها را به ماندن در خانه‌هایشان توصیه کردند.

برخی فعالان از مشارکت یکی از رهبران داعش و گردان وابسته به او در کنار تحریرالشام در یورش به ارتفاعات معرطبعی در نزدیکی شهر اریحا در جنوب ادلب خبر دادند. آنها اظهار داشتند فرمانده سابق جیش الشام که با داعش بیعت کرده و اخیرا به ادلب بازگشته نیز در این یورش حضور داشت.

این منابع اعلام کردند: نیروهای تحریرالشام جسد سعید ابوصوان، یکی از نیروهای جنبش نورالدین الزنکی را پس از کشته شدنش در حومه ادلب با استفاده از چاقو مثله کردند.

همچنین منابع مذکور اظهار داشتند: کاروانی از ارتش ترکیه همچنان در نزدیکی گذرگاه‌های باب الهوی متوقف شده‌ و نمی‌توانند به دلیل درگیری‌ها وارد منطقه شود.

منابع یاد شده تاکید کردند: تحریر الشام به ترکیه اعلام کرد، در صورتی که گروه‌های درگیر در منطقه را جهت توقف حملاتشان و عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل این هیات تحت فشار بگذارد، به ترکیه اجازه می‌دهد که از مناطقش عبور کند.

کد خبر: 910857

وب گردی

وب گردی