نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت خطاب به شورای نگهبان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در نامه ای خطاب به شورای نگهبان نوشت: جریان انقلابی از عملکرد شورای نگهبان در فرایند تایید صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در چندساله گذشته گله مند است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در ابتدای این نامه با اشاره به جمله ای از مقام معظم رهبری که فرمودند «تأیید افراد صالح، از مصادیق رعایت حق الناس است.»، آورده است: آقایان شورای نگهبان؛ حق الناس را رعایت کردید!؟ مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خویش این نکته را متذکر شده اند که انتخابات حقّ‌النّاس است و مدام تکرار می کنند؛ اما ظاهرا برای اقایان عمق این حقّ‌النّاس همچنان روشن نشده است.

در بخش های دیگری از این نامه آمده است:

بهتر است برای تبیین این واژه عینا جملات مقام معظم رهبری را در این خصوص متذکر شویم: «معنای حقّ‌النّاس بودن این نیست که فقط آن کسی که پای صندوق نشسته است باید این حقّ‌النّاس را رعایت کند که مثلاً فرض کنید آراء را عوضی نخواند یا کم و زیاد نکند؛ این یکی از مصادیق رعایت حقّ‌النّاس است. یک مطلب، مطلب حقّ داوطلب است؛ یکی از حقوق مردم، رعایت حقّ این داوطلبی است که می‌آید و وارد این میدان میشود و نامزد انتخابات میشود که اگر آدم صالحی است، ما او را رد نکنیم، میدان بدهیم به اینکه او بیاید. نقطه‌ی مقابلش هم همین‌جور است؛ اگرچنانچه آدم ناصالحی است، راهش ندهیم؛ اگرچنانچه در این مجلس -حالا چه مجلس خبرگان، چه مجلس شورای اسلامی، چه در هرجایی که انتخابات هست- آدمی باشد که صلاحیّت قانونی ورود در اینجا را نداشته باشد و ما از این اغماض کنیم، صرف‌نظر کنیم، رعایت نکنیم، دقّت نکنیم و او وارد بشود، این هم باطل کردن حقّ مردم است، خراب کردن حقّ مردم است؛ این هم ضدّ حقّ‌النّاس است" ۱۳۹۴/۱۰/۱۴»

از وظایف مهم شورای نگهبان تایید افراد صالح می باشد، علاوه بر این خصوصا نباید به جوسازی ها اعتنا کند و همواره تمام سعی خود را انجام دهد که از خطر محافظه کاری در فرایند تایید صلاحیت نامزدها که حقیقتا قتلگاه انقلاب اسلامی می باشد دوری کند.

به نخبگان و متخصصین شورای نگهبان اکیداً توصیه می کنیم که حال و روز کنونی مجلس و نمایندگان آن را مشاهده نمایند.

دغدغه نمایندگان ملت در این مقطع زمانی که مردم زیر بار فشار اقتصادی و بی تدبیری مسئولین قرار گرفته اند، جای اینکه رفع نیازها و حل مشکلات مردم باشد ، پرداختن به حاشیه های بی اهمیت شده است.

یک روز شاهد آن هستیم که یک نماینده بدون دلیل و مدرک ، رئیس یک قوه را متهم می کند ، روز دیگر شاهد آن هستیم که نماینده ای، تولد پیج اینیستاگرام خود را جشن میگیرد، در زمانی دیگر به مرجعیت دینی تهمتی ناروا را نسبت می دهند و همان نماینده در اظهاراتی شگفت انگیز پیشنهاد اعطای جزایر سه گانه ایرانی را به کشور امارات می دهد تا از این طریق ، کسب درآمد شود.

اخیراً نیز با توجه به اغتشاشات پیش آمده در خیابان پاسداران توسط #دراویش، یکی دیگر از #نمایندگان به شدت فعال در صحنه حواشی ، در اظهار فضلی عجیب درخواست برخورد با ماموران انتظامی خیابان پاسداران را داده است.

متاسفانه شاهد این هستیم که اشخاصی در مجلس جمهوری اسلامی به عنوان نماینده مردم در حال فعالیت هستند که از اتفاقات سطحی اطراف خود نه تنها با خبر نیستند بلکه تبدیل شده اند به تریبون رسانه های ضدانقلاب در خانه ملت.

همه این اتفاق ها ریشه درآن دارد که افرادی نا به حق به مجلس راه پیدا می کنند که قبل از راه پیدا کردن آن ها به این نهاد مهم و حساس تصمیم گیر، از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند.

نتیجه راه یافتن چنین افرادی به نهادهای حساس تصمیم گیرنده ، این است که نه تنها مشکلات عدیده مردم حل نمی شود بلکه زمینه سوءاستفاده دشمنان نیز فراهم میشود.

از شورای محترم نگهبان که طبق فرموده مقام معظم رهبری مطمئن‌ترین دستگاه برای حراست از نظام اسلامی است، اینگونه انتظار می رود تا از تایید اشخاصی که تریبون دشمن می باشند و اساساً اعتقادی به حل مشکلات مردم ندارند و برای مشهور شدن خود دست به هر اقدامی می زنند، اکیداً اجتناب نماید و در این تصمیم خود لحظه ای درنگ ننماید چرا که امت حزب الله با تمام توان از این نهاد حمایت خواهد کرد.

کد خبر: 910896

وب گردی

وب گردی