از غربت بقیع تا شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

نمایشگاه زیبای "راهیان نور" با ترسیم صحنه‌هایی زیبا از مظلومیت علی(ع) و فاطمه(س) و تلفیق این غربت با مظلومیت و غربت شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکا نیوز، نمایشگاه راهیان نور به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها(س) و از یکم اسفند گشایش‌یافته و تا پانزدهم همین ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه در محل درب ورودی دانشگاه برپاشده و صحنه‌هایی از خانه حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، قبرستان بقیع، سنگر جبهه‌های نبرد، معراج شهدا، نخلستان امیرالمؤمنین(ع) و حوض کوثر به زیبایی و با طراحی چشم‌نواز به نمایش گذاشته است.

بازدید از نمایشگاه راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی همدان با روایتگری دانشجویان بسیجی همراه است و با عبور بازدیدکنندگان از هر صحنه، داستانی را برایشان روایت می‌کنند.

داستان از واقعه شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و دفاع ایشان از امامت و ولایت و تبیین اهداف قیام آن حضرت با حضور در خانه ایشان و قبرستان بقیع آغاز شده و به الگوبرداری از این قیام بزرگ در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و اقتدای شهدای انقلاب اسلامی به ایشان اشاره می‌شود.

طراحی زیبا و روح‌نواز بخش سنگر شهدا تااندازه‌ای است که دانشجویان با حضور در آن علاوه بر آشنایی با اهداف مبارزات انقلابی و دفاع مقدس برای دقایقی خود را در فضای معنوی روزهای ایثار و حماسه احساس می‌کنند.

بازدید کنندگان با عبور از این بخش وارد نخلستان می‌شوند، جایی که شاهد نجواهای شبانه امیرالمؤمنین(ع) در چاه و غربت و مظلومیت آن حضرت بوده است و این غربت با حضور در "معراج الشهدا" به غربت و مظلومیت شهدای گمنام دفاع مقدس و سپس شهدای مدافع حرم که آماج انواع تهمت‌ها شدند، پیوند می‌خورد.

نقطه پایانی نمایشگاه نیز "حوض کوثر" است و گویای این واقعیت است که ایثار و فداکاری در مسیر دین بی‌مزد نبوده و شهدا باوجود همه رنج‌ها و مظلومیت‌هایی که متحمل شدند، مزد خود را از دست ساقی کوثر(ع) می‌گیرند.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه، ایستگاه صلواتی، غرفه ثبت دل‌نوشته‌ و ثبت‌نام اردوی راهیان نور بوده و از علاقه‌مندان برای حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ثبت‌نام می‌شود.

نمایشگاه راهیان نور علاوه بر درب ورودی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در 4 دانشکده این مرکز با مقیاس کوچک‌تر نیز برپا شده تا دانشجویان واعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، هر روز درس و تلاش خود را برای آموختن با بهره‌مندی از روحیه معنوی آغاز کنند.

کد خبر: 910915

وب گردی

وب گردی