سفر وزیر بهداشت به بلژیک و مجارستان/ برگزاری همایش فرصت های اقتصادی حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت کشورمان در بلژیک

دکتر اسدی لاری گفت: وزیر بهداشت کشورمان به دعوت کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه عازم بلژیک می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل ضمن اعلام این خبر گفت: دکتر هاشمی در این سفر، با وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی فدرال و فلندر بلژیک، ملاقات خواهد داشت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با بیان این که در این سفر هیاتی از بخش دولتی و خصوصی وی را همراهی می کنند ، افزود: در دیدار با کمیسیونرهای اتحادیه اروپا، بیانیه های مشترک در حوزه سلامت صادر خواهد شد و در دیدار با وزرای بهداشت فدرال و فلندر نیز یادداشت تفاهم همکاری جامع بهداشتی در زمینه ثبت الکترونیک اطلاعات بهداشتی بیماران نیز به امضای مقامات وزارت بهداشت دو کشور خواهد رسید.

وی گفت: در این سفر همچنین همایش فرصت های اقتصادی حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت کشورمان، اعضای بخش دولتی و خصوصی و شرکت های مطرح بلژیکی برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین از سفر وزیر بهداشت کشورمان به مجارستان پس از سفر به بلژیک خبر داد و گفت: دکتر هاشمی به همراه هیاتی در پاسخ به سفر نخست وزیر و وزیر توانمندی های انسانی مجارستان و به دعوت وزیر توانمندیهای انسانی مجارستان، روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه به این کشور سفر می کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، دیدار با معاون نخست وزیر و معاون پارلمان، دیدار با وزیر توانمندی های انسانی و وزیر اقتصادملی مجارستان را از جمله برنامه های دکتر هاشمی در سفر به مجارستان بیان کرد و افزود: همچنین تفاهم نامه های همکاری در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، اعتباربخشی غذا، آموزش، ایمنی غذا، تفاهم نامه هایی در زمینه سرطان با انستیتو ملی سرطان مجارستان بین مسئولین حوزه سلامت دو کشور در حضور وزیر بهداشت ایران و وزیر توانمندی های انسانی مجارستان به امضا خواهد رسید.

دکتر اسدی لاری با اشاره به این که در این سفر بیانیه همکاری ایران و مجارستان توسط وزرای بهداشت ایران و وزیر توانمندی های انسانی مجارستان به امضا خواهد رسید، افزود: همچنین وزیر بهداشت ضمن بازدید از دانشگاه سملوایز با روسای ۴دانشگاه مطرح علوم پزشکی مجارستان نشستی خواهد داشت و نحوه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه سملوایز نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

701

کد خبر: 910956

وب گردی

وب گردی