صداوسیما با فوتبال به توافق نرسید گزینه بعدی تصاویر اینترنتی است/ انحصار تبلیغ در جام جهانی فقط در اختیار فدراسیون فوتبال است

مدیران ۱۶ باشگاه لیگ برتری با رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال ایران،۱۶ مدیرعامل باشگاه های لیگ برتری امروز در سالن روابط عمومی سازمان لیگ با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ نشستی به درخواست باشگاه ها برگزار کردند.در پایان این نشست تصمیم های زیر اتخاذ شد: ‏‎ ‎‏

در تاریخ ۷/۱۲/۹۶ جلسه ای در حضور مدیران باشگاههای فوتبال در محل سازمان لیگ در خصوص درآمدزایی منعقد گردید و از آنجا که فوتبال به عنوان ‏پدیده مثبت اجتماعی همایش های بزرگ نیروهای جوان را در ورزشگاه ها سبب می شود لذا جهت کمک به مطلوبیت روحی جوانان درآمدزایی آن مدنظر ‏است، لذا این اتفاق نظر وجود دارد که باید اعتبارات متعارف مالی برای کمک به این ورزش به شیوه های معمول و منطقی در اختیار باشگاهها قرار گیرد. که ‏پرداخت حق پخش تصاویر تلویزیونی در تمام کشورها مرسوم است و باشگاهها انتظار دارند که به ازای پخش تصاویر تلویزیونی از هر رسانه ای مبالغی را دریافت ‏نمایند تا گردش امر فوتبال در کشور تضمین شود. در این راستا اشاره می شود که یکی از الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه ای ‏باشگاههای فوتبال ایران اطمینان از دریافت حق پخش تلویزیونی است و فقدان آن اساساً امر حرفه ای سازی برای باشگاههای ایران را متوقف می کند.‏

از آنجا که تلاشهای طولانی حوزه فوتبال برای دریافت حق پخش تا کنون تاثیرگذار نبوده است. لذا ضمن بحث و تبادل نظر، تصمیمات زیر اتخاذ گردید که ‏سازمان لیگ فوتبال موظف به انعقاد قرارداد از تاریخ ۲۰/۱۲/۹۶ جهت اجرا در سال ۹۷ می باشد.‏
‏۱-استیفاء حقوق فوتبال ایجاب می نماید که سازمان لیگ برای پخش تصاویر تلویزیونی کلیه راه های قانونی متصوره را پیگیری نموده و با عقد قرارداد،کلیه ‏تصاویر تلویزیونی مسابقات را از طریق مطلوب برای متقاضیان پخش نماید و در این راستا اولویت اول ما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که تا تاریخ ‏‏۲۰/۱۲/۹۷سازمان لیگ فرصت دارد با این مجموعه به توافق برسد تا حقوق ناشی از پخش این تصاویر برابر آئین نامه ای که بعداً مصوب خواهد شد بین ‏باشگاهها تقسیم نماید و در صورت عدم توافق یا استنکاف صدا و سیما گزینه بعدی پخش تصاویر تلویزیونی از طریق اینترنت یا دیگر متقاضیان خرید حق پخش ‏است.‏
‏۲-در صورت انعقاد قرارداد با هر گزینه ای کلیه حقوق ناشی از محتوی، تکرار مجدد مسابقه، مصاحبه ها و تفاسیر در اختیار طرف قرارداد مذکور بوده و پخش ‏و استفاده غیر هماهنگ شده و بدون قرارداد با تشکیلات فوتبال در فضای خارج از قرارداد از طریق قضایی پیگیری شود.‏
‏۳- برابر تصمیم هیئت رئیسه کلیه اهالی فوتبال اعم از بازیکنان / داوران/ مربیان/ کادر پزشکی / تدارکات / مدیران و اعضای محترم مجمع عمومی که عضویت ‏فدراسیون را دارند فقط می توانند در برنامه های صوتی و تصویری طرف قرارداد پخش مسابقات شرکت نمایند و حضور آنها در سایر برنامه های تشکیلاتی که ‏فاقد قرارداد با سازمان لیگ می باشند، عدول از الزامات فدراسیون بوده و قابل طرح در کمیته اخلاق می باشد.‏
‏۴- با توجه به صعود تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی روسیه، حقوق و انحصار تبلیغ از هر حیث در اختیار فدراسیون فوتبال است و هر گونه ‏تبلیغ در رسانه ها، بیلبوردها و فضای مجازی دارای قابلیت پیگیری قانونی است و سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال می توانند از طریق امور حقوقی خود ‏موضوع را واخواهی نماید. ‏

602

کد خبر: 910966

وب گردی

وب گردی