این رژیم غذایی خطر افسردگی را کاهش می دهد!/اینفوگرافیک

مطالعه جدید محققان نشان می دهد که یک رژیم سالم ، سرشار از میوه ها ، سبزیجات و دانه های غلات که برای ذهن و بدن نیز مفید هستند، ممکن است در کاهش خطر افسردگی موثر واقع شوند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محققان در مطالعات اخیر خود دریافته اند عوامل افسردگی در افرادی که برای کاهش فشارخون به رژیم غذایی پایبند هستند، نسبت به افرادی که تبعیت کمتری نسبت به یک رژیم غذایی دارند ، کمتر مشاهده شده است. دکتر لورل چریان، از مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، به همراه همکارانش، به دنبال ارائه یافته های خود در این زمینه در نشست سالانه آکادمی اعصاب آمریکا هستند که در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیکال نیوز، تا کنون برآورد شده است که حدود 16.2 میلیون بزرگسال در ایالات متحده ( تقریبا 6.7 درصد از جمعیت بزرگسال کشور) حداقل یک قسمت عمده افسردگی در سال 2016 داشته و رژیم های غذایی را یکی از شایعترین شرایط روحی روانی انسان می دانند. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساسات ناامیدی، غم و اندوه یا تحریک پذیری را تجربه کنند.برخی نیز ممکن است فعالیت های لذت بخش خود را از دست بدهند، مشکل خواب داشته و حتی افکار خودکشی داشته باشند.

سابقه خانوادگی افسردگی، تجربیات شدید یا استرس زا و بیماری های جسمی یکی از عوامل خطر برای افسردگی محسوب می شود، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که می توان خطر ابتلا به این بیماری را با رژیم های غذایی مناسب کاهش داد.

این مطالعه درباره 964 بزرگسال که میانگین سنی 81 سال داشتند، به طور متوسط 6.5 سال مورد بررسی قرار گرفت و در ابتدای این مطالعه، همه افراد خواسته شد به پرسشنامه ای در زمینه رژیم غذایی پاسخ دهند. محققان پاسخ این افراد را برای تأیید اعتماد نسبت به رژیم های مختلف از جمله رژیم غربی، رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی کاهش فشار خون ارزیابی کردند.

گفتنی است رژیم غذایی کاهش فشار خون (DASH) یک برنامه غذایی است که درآن بر استفاده از میوه ها، سبزیجات و دانه های جامد بسیار تاکید شده است ، اما میزان غذاهای حاوی قند و اشباع چربی زیاد بسیار کم است . این رژیم توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون به عنوان راهکاری در جهت کاهش فشار خون ایجاد شده است.

علائم افسردگی شرکت کنندگان در این مطالعه در طول دوره پیگیری شده و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این مطالعه حاکی از آن بود افرادی که بیشترین پیروی از رژیم غذایی کاهش فشار خون را داشته اند، نسبت به افرادی که از این رژیم پیروی نمی کردند 11 درصد کمتر به افسردگی مبتلا شدند.

701

کد خبر: 911002

وب گردی

وب گردی