راهکار استاندار قم برای مقابله با ریزگردها

استاندار قم صبح امروز در بازدید از تالاب مره گفت: حفظ تالاب ها راهکارهای مهم برای مقابله با ریزگردهاست.

به گزارش ایسکانیوز، استاندار گفت: استان قم نسبت به مساحتی که وجود دارد، در زمینه بیایان زایی در رتبه اول کشور است که راهکار مقابله با آن احیا و حفظ تالاب ها است.

صادقی افزود: استان قم با وجود این تالاب ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید این ظرفیت را با هماهنگی سازمان های مسئول، فعال و تقویت کنیم.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز در این بازدید به ویژگی های تالاب مره اشاره کرد و افزود: این تالاب 60 هزار هکتار وسعت دارد که سالانه پذیرای 4 هزار پرنده مهاجر است.

همتی گفت: با پایش های مستمر این سازمان از تالاب های استان هیچ گونه ابتلا به آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است و همه چیز تحت کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: از 250 گونه پرنده مهاجر 80 گونه در تالاب مره دیده شده و 50 درصد پرندگان شکاری به این تالاب می آیند اما متاسفانه با تمام این ظرفیت ها این تالاب از اعتبارات ملی بی بهره است.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست حق آبه تالاب مره را 5 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در شرایط سیلابی 20 میلیون متر مکعب آب وارد این تالاب می شود.

همتی گفت: با توجه به اینکه 6 هزار و 500 قطعه پرنده در این تالاب شناسایی شده است در سالهای اخیر به علت بی توجهی، قسمتی از آن خشک شده است.

کد خبر: 911011

وب گردی

وب گردی