مشعل:خیانت کشورهای منطقه موجب جری شدن ترامپ نسبت به قدس شد

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از برخی طرف های منطقه ای که با طرح حذف مساله فلسطین و تشدید حملات علیه قدس اشغالی همدستی می کنند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، خالد مشعل در دیدار با تعدادی از موسسات مدنی ترکیه که با حضور نور الدین نباتی از نمایندگان پارلمان ترکیه برگزار شد، تصریح کرد که اگر این همدستان منطقه ای نبودند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خود جرأت به رسمیت شناختن قدس به عنوان “پایتخت اسرائیل” را نمی داد.

وی افزود: این طرف هایی که در حق قدس کوتاهی و آنرا واگذار کردند، کل امت نیستند، بلکه آنها گروهی تنها و کوچک هستند و امت واقعی ما و شما هستیم و البته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که به خاطر خشم خود از این تصمیم، با برگزاری کنفرانس سازمان همکاری اسلامی، امت را پشت مساله قدس بسیج کرد.

مشعل ملت ترکیه را به اتخاذ اقدامات عملی در حمایت از قدس و اهالی قدس و به منظور مقابله با پروژه یهودی سازی صهیونیستی و تصمیم ترامپ و انتقال سفارت آمریکا به قدس در ۱۴ مه آینده تشویق کرد.

وی افزود:«ما خواهان اقدامات عملی، سازمان یافته و مستمر و احیای خشم مردمی از تصمیم آمریکا درباره قدس و نیز همکاری در تمامی عرصه ها هستیم و من از ملت ترکیه می خواهم که خودش را برای پیاده شدن در قدس آماده کنند.» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس همچنین به لزوم اجرای طرح های اقتصادی ترکیه به منظور تقویت ثبات و پایداری اهالی قدس در سایه تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی به این شهر اشاره کرد و خواستار کمک رسانی به نوار غزه تحت محاصره شد و از مواضع ترکیه و قطر در حمایت از این منطقه تمجید نمود.

وی افزود:« ما خواهان پایداری قدس و غزه و مقاومت در برابر معامله قرن و تلاش ها برای حذف مساله فلسطین هستیم؛ چرا که قدس امانت خداوند و پیامبر او و امانت عمر بن خطاب و صلاح الدین ایوبی و سلطان عبد المجید است.» خالد مشعل در بخش دیگری از سخنان خود تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در تاریخ ۱۴ مه را تداوم جنایت و تحریک احساسات فلسطینیان دانست؛ چرا که روز ۱۴ مه سالروز فاجعه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ یادآور حوادث و تحولات تلخی برای این ملت است.

وی تاکید کرد که «ما به ترامپ و نتانیاهو می گوییم که قدس عصب زنده ماست و به خاطر آن حاضریم وارد جنگ شویم تا رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کنیم و این یک چالش است.» مشعل اقدامات آمریکا را خطری واقعی دانست که قدس و حق بازگشت آوارگان را تهدید می کند و هدف از قطع کمک ها به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی “آنروا” و تجزیه اراضی فلسطینی نابودی مساله فلسطین است.

وی ضمن تمجید از تظاهرات مردمی در سراسر جهان به منظور دفاع از قدس و تاکید بر لزوم تداوم این تحرکات مردمی تصریح کرد که باید فرصت اجرایی شدن معامله قرن و پروژه های نابودی مساله فلسطین را از دست آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفت و مسئولیت دفاع از قدس و حق بازگشت را به دوش کشید.

این رهبر برجسته حماس خاطر نشان کرد که فلسطینیان ساکن کرانه باختری، قدس، باریکه غزه و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و حتی اردوگاه های آوارگان فلسطینی در خارج، خط مقدم دفاع از قدس و مسجد الاقصی هستند و طرفین فلسطینی و ترک باید در کنار هم قدس را نجات دهند. مشعل در پایان تاکید کرد که «ما به خاطر قدس، مشارکت مان را تداوم می بخشیم و ترامپ و صهیونیست ها را شکست خواهیم داد و دست طرف هایی را که کوتاهی کرده اند، رو می کنیم و قدس و مسجد الاقصی را باز پس می گیریم و من مطمئن هستم که شما در قبال این مساله حسن نیت دارید و ما در عرصه نبرد و پیروزی با هم شریک خواهیم بود.»

کد خبر: 911037

وب گردی

وب گردی