دیدار رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با رییس و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با رییس و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود اصفهانی رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان، ضمن اشاره به جوان بودن سازمان بنیاد نخبگان، افزود: «سیاست گذاری جهت حمایت، شناسایی و هدایت نخبگان جهت تولید علم و ثروت، کشف و جذب استعدادها و تبدیل آنان به نخبگان، حمایت جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و کارآفرینی، هماهنگی میان سازمان های مرتبط با نخبگان، کمک جهت فراهم کردن حضور نخبگان ایرانی خارج از کشور در ایران و فراهم نمودن حضور نخبگان در همایش های معتبر بین المللی را اهداف کلی سازمان دانست».

وی با اشاره به طرح شهاب؛ طرح استعدادیابی دانش آموزان برتر افزود:« فیمابین اداره های آموزش و پرورش شهرستان ها و بنیاد قراردادی با نام شهاب بسته شده است که استعداد های برتر از دوران ابتدائی شناسایی شده و تحت حمایت قرار می گیرد».

وی پیدا کردن استعداد ها و در مسیر نخبگی قرار گرفتن را از اهداف سازمان دانست و افزود: «کسی که نخبه است، مسئولیت بیشتری دارد به عبارت دیگر توانایی مسئولیت پذیری بیشتری دارد و نخبگان می بایست تجلیل شود تا دیگران تشویق گردند».

رئیس بنیاد نخبگان، برگزاری مراسم تجلیل از استاد حسین محجوبی، چهره هنر نقاشی لاهیجانی، تجلیل از دکتر معین و تجلیل از دکتر درویش زاده استاد رشته زمین شناسی و از چهره های ماندگار ایران را از برنامه های مشترک بنیاد با واحد لاهیجان برشمرد.

وی با ذکر اینکه نخبه پیداکردنی است، افزود: « سامانه ای به نام ثریا ایجاد گشته که اساتید و دانشجویان که دارای شرایط نخبگی می باشند می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند و بعد از احراز، حمایت های لازم از آنها انجام می شود».

اصفهانی، جایگاه نخبگی را بالادانست و افزود:« از دانشجویان دوره دکتری تا 35 میلیون تومان به صورت خدمات حمایت می شود و بخشی از هزینه هایی که در انجام پایان نامه، فرصت مطالعاتی، حق ثبت در انجمن های علمی، خرید ابزارهای آموزشی و پژوهشی توسط بنیاد پرداخت می شود».

رئیس مرکز نخبگان استان گیلان؛ نخبگان را افرادی شاخص نامید و در ادامه بیان داشت :« علاوه برمشاوره های علمی، مشاوره های آیین زندگی، مهارت های زندگی و حقوقی نیز برای نخبگان انجام می شود».

وی با اشاره به قراردادی که با نظام وظیفه منعقد شد، ادامه داد: « طی توافقی که با نظام وظیفه صورت پذیرفته، نخبگان می توانند خدمت سربازی خود را در اماکن تحقیقاتی همانند دانشگاه ها انجام دهند»

کد خبر: 911043

وب گردی

وب گردی