افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشگاه آزاد واحد تهران شمال

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال امسال نیز همچون سالهای گذشته در اسفند ماه 96 دانشجویان را برای بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس عازم مناطق جنوب کشور خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم ابتدا حجت السلام حکمت به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص موضوع امسال اردوی راهیان نور که تحت عنوان"مسئله پیشرفت کشور" است توضیحاتی را ارائه داد و زیر شاخه‌های این عنوان را که 1) اقتصاد مقاومتی 2) جهاد علمی 3) وظفه‌شناسی و کارآمدی نظام هستند را تشریح کرد. حجت الاسلام حکمت در ادامه بیاناتش به اهمیت ارودهای راهیان نور در صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره کردو با ذکر مثال هایی از اثرگذاری بالای این اردو بر افراد سخن گفت.
در ادامه این مراسم سردار محمد احمدیان به روایتگری دوران دفاع مقدس پرداختو برخی خاطرات تلخ و شیرین از جبه‌های جنگ را برای دانشجویان بازگو کرد. وی با بیان اینکه رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دفاع مقدس در تاریخ ایران بی سایقه بوده، تشریح آن مجاهدت ها را برای مردم لازم و ضروری دانست.
بعد از خاطره‌گویی سردار احمدیان، قسمتی از پادکست‌های تولیدی رادیو راهیان برای حاضران در مراسم پخش شد. در ادامه مهمان ویژه این مراسم پدر شهید مصطفی احمدی روشن برای دانشجویان سخنرانی کرد و دانشجویان بسیجی را همچون فرزند شهید خود برشمرد. این پدر انقلابی با لحنی شورانگیز و دلی پرخون از فعالیت‌های هسته‌ای پسر خود و همکارانش سخن گفت که چطور در شرایط تحریم و با دستان بسته به موفقیت‌های بی بدیل در صنعت هسته‌ای دست یافتند. در انتها نیز با انتقاد از تعطیل شدن صنعت هسته‌ای، کسب اجازه از غرب در راستای حل مسائل کشور را اشتباه برشمرد و دستاورد تعطیل شدن صنعت هسته ای برای کشور را هیچ تلقی کرد.
در انتهای این مراسم ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال روند فعالیت‌های پیرامون این اردو را برای دانشجویان تشریح کرد و با اشاره به موضوع اردو امسال گفت: بحث های متفاوتی صورت گرفت و با توجه به رسالت یک دانشجو و نقش آن در حل مشکلات کشور مسئله پیشرفت انتخاب شده است و متناسب با این موضوع نیز شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان شهید شاخص انتخاب گردید.
در انتها ابراهیمی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران فرهنگی و اجرایی خواهر و برادر، جزییات و برنامه روزانه اردو را تشریح کرد و با ذکر نکاتی پیرامون استفاده هرچه بیشتر و برگزاری با کیفیت تر اردو سخنان خود را خاتمه داد.

کد خبر: 911064

وب گردی

وب گردی