تعزیرات حکومتی همدان برای بازرسی‌های میدانی اقدام می‌کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه از ۱۵ دی‌ماه با تشدید گشت‌های مشترک نظارت بر بازار ۵۳۱ فقره پرونده تخلف در استان تشکیل‌شده است، گفت: طرح نظارت نوروزی تعزیرات از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همواره در طول تاریخ دولت‌ها در رابطه با تنظیم وضعیت مایحتاج مردم و کنترل بازار مکلف بودند.

وی با بیان اینکه در مقابل این موضوع همواره به‌ویژه زمان جنگ و بعد از جنگ افرادی از شرایط نابه سامان سوءاستفاده کرده و دست به احتکار مایحتاج ضروری مردم می‌زدند، افزود: این سوءاستفاده گران همواره با گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب ثروت‌هایی به دست می‌آورند که این موضوع فشار مضاعفی بر زندگی مردم وارد می‌کرد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه مهرماه سال 73 مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس همان ضرورت‌ها و تکلیفی که قوه مجریه بر نظارت بازار داشت تصمیم گرفت که این وظیفه را به عهده دولت بگذارد، بیان کرد: در آبان ماه سال 73 آئین‌نامه تعزیرات تصویب و 8 آبان ماه سازمان تعزیرات حکومتی تأسیس شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ابراز کرد: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق‌های اصناف و غیره به‌صورت روزانه بر بازار و اصناف نظارت مستمر دارند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از مردم است، افزود: تعزیرات حکومتی همدان همگام با مراجع نظارتی برای بازرسی‌های میدانی در قالب گشت‌های مشترک اقدام می‌کند.

وی در مورد گشت‌های بازرسی تعزیرات حکومتی همدان و نظارت این اداره بر بازار ایام پایانی سال تأکید کرد: با توجه به اینکه طرح نظارت‌های نوروزی هرساله دراسفند ماه اجرا می‌شود امّا با درخواست مردم وتاکیدات مسئولین استانی مبنی بر نظارت بیشتر بر بازار تعزیرات حکومتی در کنار مراجع نظارتی و باهدف کمک به آن‌ها دو ماه زودتر یعنی از15 دی‌ماه گشت‌های مشترک نظارت بر بازار را تشدید کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه گشت‌ها در قالب 3 اکیپ در مرکز استان و یک اکیپ در شهرستان‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند، ابراز کرد: با گذشت 55 روز 143 اکیپ گشت بر بازار در سراسر استان نظارت داشتند.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه با نظارت و بازرسی گشت‌های تعزیرات حکومتی بر بازار در این مدت 531 فقره پرونده تشکیل‌شده است، عنوان کرد: میزان محکومیت این پرونده بیش از یک میلیارد و 758 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف اعلامی عدم درج قیمت و گران‌فروشی بوده است، تأکید کرد: از15 اسفند گشت‌های مشترک در نوبت‌های صبح و بعدازظهر و روزهای تعطیل نیز بر بازار نظارت دارند.

900

کد خبر: 911066

وب گردی

وب گردی