آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی در ایام سال نو

اسماعیل نجار با تبریک فرارسیدن سال نو و تشکر از زحمات تمامی دست اندرکاران آمادگی کامل برای مقابله با حوادث طبیعی در تعطیلات نوروز را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در نامه اسماعیل نجار رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور خطاب به استانداران آمده است در تعطیلات پیش رو طرح آمادگی دائمی برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی از تاریخ 25/12/96 لغایت 15/1/1397 برقرار و لازم است ترتیبی اتخاذ گردد تا موارد اشاره شده ذیل در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار گیرد.
معاون وزیر کشور کنترل برنامه های چهار شنبه آخر سال با بکارگیری همه ظرفیت ها و امکانات در اختیار، ارتقاء ایمنی و کاهش خسارات، با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های ذیربط خواستار شد.
در نامه رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور ایجادآمادگی لازم مدیران ذیربط و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های تابعه و تاکید بر برقراری کشیک و نظارت مستمر بر دستگاه های امدادی و خدماتی در سطوح استان و شهرستانی یادآوری شده است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور آگاه سازی مسافرین نوروزی مبنی بر عدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه ها و پایش مستمر جنگل ها و پیشگیری از وقوع هرگونه حریق احتمالی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
ساماندهی و بروز قابلیت ها، ظرفیت ها و توان تجهیزاتی و تدارکاتی دستگاه های اجرایی ذیربط استان با هدف بکارگیری بهنگام در زمان وقوع حوادث احتمالی و تنظیم و ابلاغ دستورالعمل های لازم به عوامل اجرایی و پیمانکاران پروژه های عمرانی ( دولتی ، نظامی و خصوصی ) در جهت همکاری و بهره برداری از ماشین آلات مربوطه هنگام وقوع حوادث و آبگرفتگی های احتمالی از دیگر موارد تاکید شده رییس سازمان مدیریت بحران کشور است.
شناسایی و پایش نقاط پر خطر و حادثه خیز استان با توجه به تجربیات قبلی جهت پیشگیری از بروز حوادث برای مسافرین واهالی و همچنین توجه ویژه به اطلاعیه ها و اخطاریه های صادره از سوی سازمان هوا شناسی و این سازمان واطلاع رسانی بهنگام به مردم مناطق تحت تاثیر نیز از روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور خواسته شده است.
شایان ذکراست این نامه علاوه بر استانداران به ستاد کل نیروی های مسلح و سازمان امداد و نجات هلال احمر به منظور همکاری حداکثری واحدهای تابعه با مدیران کل مدیریت بحران استان های سراسر کشور نیز ارسال شده است.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور

۷۰۵

کد خبر: 911077

وب گردی

وب گردی