دستگیری فردی که با  درج مطالب توهین و افترا موجب  هتک  حرمت شهروندان  می شد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با انتشار مطالب کذب و دروغ و غیراخلاقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه یکی از شهروندان باعث آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز ، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی اقدام به درج مطالب توهین و افترا علیه او کرده و این امر موجب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی علیه او شده بود بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بررسی کانال مربوطه که اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز نموده بود حاکی از آن داشت که متهم مدیر آن کانال با بیش از 3000 نفر بوده و علاوه بر درج مطالب توهین آمیز علیه شاکی در آنجا مطالب و تصاویر غیراخلاقی نیز درج نموده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت عباس.م اهل و ساکن اصفهان شناسایی و دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.
وی افزود: متهم که قبلاً با شاکی در ارتباط بوده و رابطه آنها به هم خورده انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: مطابق ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را علیه شهروندان منتشر افزون بر اعاده حیثیت به حبس از سه ماه تا 2 سال و جزای نقدی محکوم می‌شود.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

۷۰۵

کد خبر: 911083

وب گردی

وب گردی