اعضای باند 8 نفره سارقان فرش معروف به ماکسیما دستگیرشدند

رئیس پلیس پایتخت به دستگیری اعضای 8 نفره باند سارقان فرش معروف به ماکسیما اشاره کرد و گفت: این سارقان تنها در سرقت از یک مغازه فرش فروشی بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان سرقت کرده بودند.

به گزارش ایسکانیوز سردار " حسین رحیمی" در خصوص دستگیری اعضای این باند سرقت، گفت : تقریبا در اوایل سال جاری وقوع چند فقره سرقت از مغازه های فرش فروشی به ماموران ما اعلام شد که اغلب این سرقت ها در مراکز تجاری انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به طور ویژه در دستور کار همکاران من در پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از ماه ها تلاش شبانه روزی، رصد اطلاعاتی و کنترل هایی که صورت گرفت اعضای این باند 8 نفره معروف به باند ماکسیما شناسایی شدند، گفت: اعضای این باند با استفاده از ابزار های مختلف از جمله هوا برش و همچنین با بستن سیم بکسل به درب برخی از این مغازه ها و وصل کردن آن به خودروی ماکسیما،اقدام به تخریب درب مغازه و سرقت می کردند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری اعضای این باند که در تهران و دو شهر از استان های غربی کشور مخفی شده بودند، بیان داشت: این سارقان حدود بیست مغازه را سرقت کرده بودند؛ این افراد مغازه هایی را که دارای فرش های نفیس و با ارزش بود از قبل شناسایی و سپس با استفاده از تجهیزات خود اقدام به تخریب درب مغازه و سرقت فرش ها می کردند.

وی با اشاره به اینکه معمولا ساعت سرقت این سارقان بین یک تا 4 صبح بود، افزود: ارزش ریالی سرقت های این باند بسیار زیاد است؛ به عنوان نمونه در یک مغازه، بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان سرقت کرده بودند؛ با توجه به دامنه و گستردگی سرقت های انجام شده، تحقیقات پلیس کما کان ادامه دارد.

سردار رحیمی گفت : با بازجویی های صورت گرفته از سارقان، تعدای از فرش ها و برخی از ادوات مورد استفاده در سرقت از مخفیگاه آنان کشف شده است. متاسفانه سارقان اغلب این فرش ها را به فروش رسانده اند اما امیدواریم همکارانم با ادامه تحقیقات سایر اموال مسروقه راکشف کنند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن گلایه از برخی از صاحبان واحد های صنفی که با وجود انجام حجم زیادی از مبادلات اقتصادی، مبالغ اندکی برای امنیت محل کسب خود هزینه می کنند، تاکید کرد: انتظار پلیس از این عزیزان، ایمن سازی مناسب با استفاده از سیستم های هشداری و دوربین های پیشرفته است که به سیستم 110 پلیس متصل باشد.

پایگاه خبری پلیس

700

کد خبر: 911102

وب گردی

وب گردی