درخواست سناتور آمریکایی برای مقابله نظامی با ایران و کره شمالی در فضا!

تد کروز در نامه‌ای از وزارت دفاع آمریکا خواست مسئله تولید و بکارگیری یک سامانه دفاع موشکی واقع در فضا برای مقابله با ایران و کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وب‌سایت هوملند پرپ نیوز، تد کروز، سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس آمریکا در نامه‌‎ای از وزارت دفاع آمریکا درخواست کرد برای مقابله با ایران و کره شمالی در گزارش دفاعی موشکی سال 2018، تولید و استقرار یک سامانه دفاع موشکی فضایی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

وی در این نامه به پیشرفت‌های آژانس دفاع موشکی آمریکا از زمانی که رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 1983 تولید یک سامانه دفاع موشکی واقع در فضا را پیش‌بینی کرده بود، اشاره کرد. با این حال، وی ابراز نگرانی کرد آمریکا تاکنون «به قابلیت‌های مورد نیاز برای رهگیری موشک‌های بالستیک در آسیب‌پذیرترین فاز پروازشان دست نیافته است.»

وی افزود: «ما باید به ارتباط غیرقابل انکار میان درک‌مان از فضا و تقویت سازه‌های دفاع موشکی خود اذعان کنیم. در سال گذشته، طرحی پیشنهاد کردم که به شکل قانونی درآمد. این طرح بیان می‌کند یکی از سیاست‌های اجرایی آمریکا، استفاده از یک سامانه یکپارچه از دارایی‌های نظامی در فضا برای دفاع از کشور است. بهترین راه برای عملی کردن این سیاست، توسعه و بکارگیری یک لایه رهگیر فضایی است.»

وی همچنین در این نامه به یک پژوهش منتشر شده در سال 2011 از جانب موسسه تحلیل دفاعی آمریکا اشاره کرد که در آن آمده است: «لایه رهگیر مستقر در فضا می‌تواند به دفاع از کشور کمک کند، در رهگیری موشک‌های بالستیک ایران و کره شمالی موثر واقع شود، از ناو‌های هواپیمابر در مقابل موشک‌های بالستیک دفاع کند و در مقابل تسلیحات ضد ماهواره مقاومت کند.»

کد خبر: 911108

وب گردی

وب گردی