برف و کولاک در 12 استان کشور / رهاسازی 168 دستگاه خودرو از برف

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از برف و کولاک در 12 استان کشور خبر داد و گفت: امدادگران تا ساعت 6 صبح امروز موفق به رهاسازی 168 دستگاه خودرو شدند که دربرف گرفتار شدند.

شاهین فتحی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٤٨ ساعت گذشته گفت : ٧ استان کشور شامل ایلام ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ،فارس ،قزوین ،کرمانشاه و یزد کشور طی 48 ساعت گذشته تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

به گفته وی، امدادگران طی 48 ساعت گذشته به ١٣شهر و روستا و 202 نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت : ماموران سازمان امداد و نجات طی 48 ساعت گذشته موفق به اسکان اضطراری 109 مفر از هموطنان شدند.همچنین 17نفر از هموطنانی که متاثر از سیل و کولاک قرار داشتند نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند.

وی اضافه کرد: امدادگران در زمان مذکور موفق به تخلیه آب از 5 واحد مسکونی شدند همچنین 7 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب نیز رهاسازی شد.

فتحی در ادامه با اشاره به عملیات برف و کولاک از ٤ تا ساعت ٦ صبح امروز گفت : در زمان مذکور 12 استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی ،اردبیل ،چهارمحال و بختیاری ،زنجان ،سمنان ،قزوین ، کرمان ،کهگیلویه و بویر احمد ،گلستان ،لرستان و مازندران نحن تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی از امدادرسانی در 18 محوز مواصلاتی خبر داد و گفت : امدادگران در زمان مذکور به 894 نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک خدمات امدادی ارائه کردند.همچنین 50 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان تاکید کرد: امدادگران در 27 تیم( 97 نفر) موفق به رهاسازی 168 دستگاه خودرو از برف شدند.

701

کد خبر: 911115

وب گردی

وب گردی