آغاز نوع‌دوستی از بهشت

به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان، "گروه خیریه بهشت" باهدف رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری ایسکانیوز، شعله‌ی فروزان این حدیث علوی که می‌فرماید: "آنچه برای خود می‌پسندی، برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نپسند" و مخاطب آن جامعه بشری در تمامی اعصار است، چراغ راه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان شده است تا حس نوع‌دوستی را نه تنها معنا، که نهادینه نمایند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان که آهنگ همدلی را در مسیر نوع‌دوستی طنین‌انداز کرده‌اند، در راستای نهادینه‌سازی فرهنگی که آن حدیث علوی را عملیاتی سازد، اقدام به تشکیل گروه خیریه بهشت کردند تا اثبات کنند، دانشجوی مسلمان اجازه نمی‌دهد که غمی در دل مسلمانی ساکن شود و شعار انسانیت برمدار اسلامیت نگردد. فائزه شعبانی فروتن ازجمله همین دانشجویان دارای دغدغه است که مسوولیت گروه خیریه بهشت را برعهده‌گرفته و هدف از تشکیل گروه را رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان، تقویت حس نوع‌دوستی در میان دانشجویان و افزایش فعالیت دانشجویی در این حوزه بیان می‌کند.

این دانشجوی فعال که در شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز عضویت دارد، با اشاره به فعالیت‌های متعدد گروه خیریه بهشت از بد تأسیس گفت: «کمک‌رسانی در ساخت و تکمیل خانه‌ای در روستای سیمین، تهیه مواد غذایی برای تعدادی خانواده نیازمند به‌صورت ماهانه و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه جهت خرید کانکس ازجمله همین فعالیت‌ها است.»

وی برنامه‌های آتی گروه خیریه بهشت را حمایت هرچه بیشتراز خانواده‌های نیازمند، ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و کمکهای بلاعوض برای دانشجویانی که در پرداخت شهریه خود مشکل‌دارند و شناسایی و استمداد به دانشجویانی که با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند برشمرد.

دانشجویان فعال در گروه خیریه بهشت تنها یک مطالبه از مسوولین دانشگاه دارند، اینکه بستر مناسبی فراهم شود تا دانشجویان علاقه‌مند به راحتی با این گروه خیریه ارتباط بگیرند و امر شناسایی دانشجویان نیازمند و مددرسانی به آنها تسریع گردد.

دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در گروه خیریه بهشت در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، از طریق مراجعه حضوری به دفاتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه و یا برقراری ارتباط با کانال تلگرامی خیریه، اقدام به عضویت یا اهدای کمک‌های نقدی به خیریه می‌نمایند.

کد خبر: 911134

وب گردی

وب گردی