فناورى، موتور محرک هوشمندسازى بنادر / توسعه بندر شهیدرجایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى گفت: یکى از موتورهاى محرک هوشمندسازى بنادر، فناورى است تا بتوانیم از طریق اینترنت اشیا تمام اجزاى بندر را به یکدیگر متصل و مرتبط کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى در همایش بین المللى بنادر هوشمند در جمع خبرنگاران گفت:به طور طبیعى ایران باید بتواند با دارا بودن ٥ هزار و ٨٠٠ کیلومتر خط و بنادر ساحلى در عرصه رقابت جایگاه واقعى خود را پیدا کند.

او در ادامه بیان کرد: برخى کارشناسان معتقدند که هوشمند سازى بنادر صرفا به کار گیرى فناورى نیست بلکه تفکرى است که باید وجود داشته باشد.

راستاد اظهار داشت: هوشمند سازى این است که پایه منابع، فضا، سرمایه و زمان را در بنادر نداشته باشیم و در واقع به این مساله تاکید مى شود که فراى فناورى و ابداعات، زمینه ذهنیت هوشمند سازى در کنترل بنادر غالب باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى افزود: طبیعتا یکى از موتورهاى محرک هوشمندسازى بنادر، فناورى است تا بتوانیم از طریق اینترنت اشیا تمام اجزاى بندر را به یکدیگر متصل و مرتبط کند.

او خاطرنشان کرد: در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردى پروژه هایى را تعیین کرده تا بتوانیم مسیر هوشمند سازى بنادر را به موقع طى کنیم و زمینه اى فراهم شود تا ایده اى که براى هوشمندسازى بنادر مدنظر است در بنادر تجارى کشور پیاده سازى شود.

راستاد گفت: در صدد هستیم تا از این طریق طى یک افق سه ساله بنادر هوشمند را در کشور به صورت عملیاتى ببینیم و تجربه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازى افزود: به طور قطع یکى از بنادرى که بیشتر مورد توجه ما است پایانه هاى کانتینرى است که در راس آنها پایانه کانتینرى بندر شهید رجایى به عنوان مهمترین دروازه ورود کالاهاى کانتینرى به کشور است.

او اظهار داشت: براساس برنامه ریزی هاى انجام شده روز چهارشنبه شاهد حضور رییس جمهور خواهیم بود براى اینکه یک اقدام دیگرى براى توسعه بندر شهید رجایى و نیز زیرساخت هاى عملیات اجرایى بار سوم کانتینرى رسما آغاز شود.

راستاد بیان کرد: با تکمیل بندر شهید رجایى ظرفیت کانتینرى شهیدرجایى افزایش خواهد یافت.

او گفت: یکى از ظرفیت هایى که در صنعت کشتیرانى وجود دارد بهره گیرى از مزیت بنادر و رفتن به سمت کشتى هاى بزرگتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازى با بیان اینکه بنادر به دنبال افزایش ظرفیت خود هستند، خاطرنشان کرد: یکى از اهدافى که در بندر شهیدرجایى دنبال می‌کنیم، پذیرش کشتى با ظرفیت بالا است.

راستاد افزود: هر چه بندر شهیدرجایى را توسعه دهیم، نیاز و ضرورت دست یابى به فناورى هاى بالاتر و بنادر هوشمند بیشتر دیده مى شود.

او اظهار داشت: این عوامل به عنوان یکى از اهداف راهبردى سازمان بنادر در دستور کار قرار دارد، بنابراین امیدواریم تمام تمرکزى را که نیاز داریم به این موضوع معطوف شود تا بتوانیم در بازه زمانى تعیین شده به هوشمند سازى بنادر دست یابیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى گفت: رسیدن به یک بندر هوشمند مستلزم این است که تمام اجزاى مستقر در بندر، عزم و اراده را براى رسیدن به این هدف داشته باشند.

راستاد در پایان افزود: امیدواریم در کنار تجهیزات زیربنایی و روبنایی براى هوشمندسازى بنادر از یک عزم و اراده و هدف مشترک برخوردار باشیم تا بتوانیم از سرمایه گذارى هاى انجام شده بهره بردارى لازم را داشته باشیم.

400

کد خبر: 911137

وب گردی

وب گردی